۱۵ امامزاده شاخص قزوین با «آرامش بهاری» به استقبال نوروز می‌روند
کد خبر: 3959628
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۶

۱۵ امامزاده شاخص قزوین با «آرامش بهاری» به استقبال نوروز می‌روند

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین اعلام کرد: به‌مناسبت سال نو طرح «آرامش بهاری» در ۱۵ بقعه متبرکه شاخص استان با برپایی غرفه‌های جدید اجرا می‌شود.

۱۵ امامزاده شاخص قزوین با «آرامش بهاری» به استقبال نوروز می‌روند

به گزارش ایکنا از قزوین، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضا نوروزی، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین، در جلسه استانی طرح نوروزی آرامش بهاری گفت: برگزاری مراسم ویژه تحویل سال، برپایی خیمه‌های معرفت، برپایی غرفه‌های انتظار و مهدویت، کودک ونوجوان، مشاوره و عفاف و حجاب، برگزاری ویژه برنامه‌های فرهنگی، قرآنی و مناسبتی و نصب تابلو‌های نمایشگاهی ازجمله برنامه‌های طرح آرامش بهاری در سال جدید است.

وی با اشاره به شرایط کرونایی کشور طی یکسال اخیر افزود: طرح آرامش بهاری که همه ساله از ۲۸ اسفند تا ۱۵ فروردین در بقاع متبرکه برگزار می‌شود و طبق برنامه‌ریزی انجام شده ۶۱ امامزاده و بقعه ما مجری طرح نوروزی آرامش بهاری در نوروز ۱۴۰۰ بودند ولی با توجه به شرایط حاکم و شیوع بیماری کرونا به ۱۵ امامزاده بقعه کاهش یافت.

بنابراعلام روابط عمومی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین تشریح کرد: شهرستان قزوین ۱۱ امامزاده و بقعه متبرکه، شهرستان‌های البرز، بوئین‌زهرا، تاکستان و شهر آوج هر کدام ۱ امامزاده و بقعه متبرکه را به‌عنوان امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص جهت برگزاری این طرح را دارا هستند.

وی ادامه داد: بقاع متبرکه شاخص برای اجرای طرح«آرامش بهاری» تابع ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا هستند و خدمت‌رسانی به مردم در قالب برپایی ایستگاه‌های سلامت و همچنین تست بیماری کووید ۱۹ در قالب طرح شهید سلیمانی نیز انجام می‌شود.

حجت‌‌الاسلام نوروزی خاطرنشان کرد: طرح «آرامش بهاری» یکی از طرح‌های سازمان اوقاف و امورخیریه با رویکرد فرهنگی – مذهبی و با هدف خدمت‌رسانی به زائران است که امسال نیز کلیه شیوه نامه‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در اجرای برنامه‌ها در بقاع مجری طرح رعایت خواهد شد و تابع قوانین و مقررات و نظر ستاد ملی استانی پیشگیری و مبارزه با بیماری کرونا هستیم.

وی از حضور مبلغان در طول اجرای طرح خبر داد و گفت: مبلغان اعزامی از قم و بومی به‌صورت حضوری در خیمه‌های معرفت بقاع متبرکه فعالیت خواهند داشت.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امورخیریه استان قزوین در پایان این جلسه با اشاره به شیوه‌‌های نو در اجرای طرح مذکور اظهار کرد: غرفه‌هایی با موضوعات جدید در خیمه‌های آرامش بهاری پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام
captcha