محکومیت افتتاح مرکز باستان‌شناسی صهیونیستی در کرانه باختری
کد خبر: 3959775
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۷

محکومیت افتتاح مرکز باستان‌شناسی صهیونیستی در کرانه باختری

وزارت خارجه فلسطین سفر نتانیاهو در روز یکشنبه، 24 اسفند به یکی از شهرک‌های صهیونیست‌نشین کرانه باختری به منظور افتتاح یک مرکز باستان‌شناسی را محکوم کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از بخش عربی خبرگزاری آناتولی، وزارت خارجه فلسطین در بیانیه‌ای شدیداللحن، افتتاح یک مرکز باستان‌شناسی در اراضی فلسطینیان در شهرک صهیونیستی سوسیا در جنوب الخلیل را محکوم و این اقدام را در جهت تسلط اشغالگران بر سرزمین فلسطین دانست.

این وزارتخانه ادامه داد: حضور نتانیاهو در این منطقه در چارچوب سیاست اشغالگرانه برنامه‌ریزی شده با هدف آواره کردن شهروندان فلسطینی و اختصاص این روستای فلسطینی به شهرک‌نشینان صهیونیست انجام شده است.

وزارت خارجه فلسطین افزود: سفر نتانیاهو به این روستای فلسطینی تلاشی برای جلب آراء شهرک‌نشینان در انتخابات از طریق حمایت از آنها در یهودی‌سازی اراضی فلسطینیان و ادامه اشغالگری است.

در ادامه این بیانیه آمده است: نتانیاهو با نادیده گرفتن قوانین بین‌المللی و حقوق فلسطینیان می‌خواهد جایگاه خود را در انتخابات آینده تقویت کند.

قرار است، انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی که چهارمین انتخابات در دو سال اخیر است، در ۲۳ مارس برگزار شود.

ولید عساف، رئیس هیئت مقاومت در برابر شهرک‌سازی وابسته به سازمان آزادی‌بخش فلسطین در این باره گفت: سوسیا یک روستای معروف فلسطینی است که اسرائیلی‌ها تلاش می‌کنند با این ادعای واهی که این روستا دارای تاریخ یهودی است، آثار باستانی فلسطینیان در این روستا را از بین ببرند. 

نیروهای اسرائیلی یکشنبه شب با حمله به ده‌ها فلسطینی معترض به سفر نتانیاهو به سوسیا، آنان را متفرق کردند و با قرار دادن دیوارهایی در اطراف روستا مانع ورود فلسطینیان به این منطقه شدند.
انتهای پیام
captcha