عملیات پهپادی نیروهای مسلح یمن در عمق خاک عربستان
کد خبر: 3959784
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۰

عملیات پهپادی نیروهای مسلح یمن در عمق خاک عربستان

اهدافی نظامی در فرودگاه بین‌المللی أبها و پایگاه هوایی ملک خالد در جنوب عربستان سعودی امروز دوشنبه مورد حمله سه پهپاد نیروهای مسلح یمن قرار گرفت.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری المسیره، سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی رسمی نیروهای مسلح یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد که یگان پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به لطف الهی توانست عملیاتی تهاجمی علیه اهدافی نظامی در فرودگاه بین‌المللی أبها و پایگاه هوایی ملک خالد در منطقه خمیس مشیط انجام دهد.

به گفته این مقام نظامی یمن، حمله مذکور با سه فروند پهپاد نوع قاصف 2K علیه اهداف نظامی در استان عسیر در جنوب عربستان سعودی انجام شده و اصابت به هدف به طور دقیق صورت گرفته است.

سرتیپ سریع تصریح کرد که عملیات امروز دوشنبه در چارچوب حق طبیعی و مشروع ما در پاسخ به جنایات ائتلاف سعودی ـ‌ آمریکایی در تجاوز و محاصره بی وقفه علیه یمن است.

این عملیات یک هفته پس از ششمین عملیات موازنه بازدارندگی نیروهای مسلح یمن انجام شد که طی آن ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با موشک‌های بالستیک و پهپادهای خود عمق خاک عربستان سعودی را هدف گرفتند.

به گفته سرتیپ سریع در آن عملیات، یگان‌های موشکی و پهپادی نیروهای مسلح یمن با 14 فروند پهپاد و هشت موشک بالستیک اهدافی نظامی در خاک عربستان سعودی را هدف گرفتند.

انتهای پیام
captcha