سینما و تلویزیون تصویرگر خوبی برای پاسداران بوده‌اند
کد خبر: 3960069
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۶
سعدی در گفت‌وگو با ایکنا:

سینما و تلویزیون تصویرگر خوبی برای پاسداران بوده‌اند

یک تهیه‌کننده سینما و تلویزیون گفت: تولیداتی که درباره پاسداران در سینما و تلویزیون تولید شده، نشان می‌دهد توانسته‌ایم عملکرد موفقی در این حوزه داشته باشیم.

سعید سعدی، تهیه‌کننده سینما و تلویزیون با بیان اینکه فیلمسازی درباره امام حسین (ع) برای بخش خصوصی قابل انجام نیست، گفت: پیش از هر چیز میلاد امام حسین (ع) را به همه عاشقان اباعبدالله تبریک می‌گویم. درباره فیلمسازی درباره این بزرگوار باید بگویم که کار کردن در این زمینه تنها از عهده نهادهای دولتی بر می‌آید، چون بخش خصوصی قادر نیست نیازهای تولید چنین کارهای را برآورده کند، البته اینکه چرا بخش دولتی در این زمینه نتوانسته تولیدگر کارهای ماندگاری باشد، سوالی است که مسئولان باید به آن پاسخ دهند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا درباره پاسداران هم  کم‌کاری را در تلویزیون و سینما شاهد بوده‌ایم، گفت: خوشبختانه در این حوزه به نظرم کارهای خوبی تولید شده است. گواه این ادعا نیز فیلم و سریال‌هایی است که با محوریت شهدا تولید شده‌اند. در میان این تولیدات فیلم سینمایی «ایستاده در غبار» به دلیل نگاه واقعی به زندگی شهید متوسلیان اتفاق در خور توجه بوده است.

سعدی افزود: باید یادآور شوم که کار کردن در این حوزه نیز سختی‌های خاص خود را دارد، چون به دلیل متولیان زیاد، آنچنان که باید در این حوزه نمی‌شود، ورود کرد. این اتفاق برای من رخ داده است. یعنی چندین بار خواسته‌ام، فیلم درباره پاسداران شهید جلوی دوربین برم که بنا به دلایلی با مشکل رو‌به‌رو شد. آخرین نمونه آن مربوط به سریال درباره شهید «میثمی» بود که به دلیل مخالفت همسرش با ساخت کار نتوانستم، کار را جلوی دوربین برم.

الزام فیلمسازی درباره پاسداران

این کارگردان تاکید کرد: مشکلات پیش آمده در شرایطی است که اگر به هنرمندان اجازه دهند در این زمینه کار کنند، شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود. درباره الزام فیلمسازای درباره سردار پاسدار باید بگویم که نسل جوان ما احتیاج دارند تا بدانند چه بزرگانی برای عزت این سرزمین جانفشانی کرد‌ه‌‌اند، اما اگر فیلم و سریالی در این حوزه تولید نشده باشد، چگونه می‌توان انتظار کا‌رهای فاخر را داشت. البته در حوزه ادبیات داستانی خوشبختانه کارهای خوبی تولید شده است، اما این حوزه شاید به اندازه سینما یا تلویزیون نتواند کارکرد لازم را داشته باشد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا طرحی فیلم یا سریالی را در دست دارد تا در آینده بخواهد آن را جلوی دوربین برد؟ گفت: من خود از این خانواده هستم، برای همین مسلم است که هدف اصلی من در سینما و تلویزیون کار کردن برای شهدا و پاسداران است، البته برایم فرق نمی‌کند که زندگی کدامیک از پاسداران شهید را بخواهم جلوی دوربین برم، چون همه آنها سرداران این سرزمین هستند، اما وقتی در آستانه ساخت سریال‌هایی درباره شهید میثمی و شهید کاظمی کارم متوقف می‌شود، دیگر کاری از دست من بر نمی‌آید.

انتهای پیام
captcha