ضرورت نظارت بر پیوست‌های فرهنگی طرح‌های اجرایی آذربایجان‌غربی
کد خبر: 3960493
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۹

ضرورت نظارت بر پیوست‌های فرهنگی طرح‌های اجرایی آذربایجان‌غربی

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه با اشاره به ضرورت توجه به پیوست‌های فرهنگی طرح‌های اجرایی و توسعه‌ای در استان گفت: در این راستا می‌توان با استفاده از تجربیات سایر استان‌ها و به کار بردن برنامه‌های آنها در توجه به پیوست‌های فرهنگی به عنوان یک الگو بهره برد.

ارسالی|ضرورت نظارت بر پیوست‌های فرهنگی طرح‌های اجرایی آذربایجان‌غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، 27 اسفند، یکصد و سی و سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی به ریاست حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی، نماینده ولی‌فقیه در استان و با حضور علی مصطفوی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، حجت‌الاسلام ناصر خدایاری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و تعدادی دیگر از مدیران کل عضو این شورا در دفتر نماینده ولی فقیه در ارومیه تشکیل شد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در این جلسه با بیان اینکه در پایان سال نیاز است تا عملکرد یک ساله این شورا مورد بررسی قرار بگیرد، اظهار کرد: با بررسی این عملکرد باید نقاط ضعف و قدرت شناسایی شده و برای رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قدرت تلاش کرد.

حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی با اشاره به ضرورت توجه به پیوست‌های فرهنگی طرح‌های اجرایی و توسعه‌ای در استان افزود: در این راستا می‌توان با استفاده از تجربیات سایر استان‌ها و به کار بردن برنامه‌های آنها در توجه به پیوست‌های فرهنگی به عنوان یک الگو بهره برد.

وی ادامه داد: به طور کلی باید برای هر طرح اجرایی در استان یک پیوست فرهنگی تهیه شود و آن پیوست نیز توسط شورای فرهنگ عمومی مورد بررسی قرار گرفته و سپس به مرحله اجرا دربیاید که البته توجه به این موارد نیز نیازمند تامین بودجه است.

حجت‌الاسلام قریشی با اشاره به اینکه در سال آینده چند انتخابات مهم در کشور برگزار می‌شود، بر لزوم حضور حداکثری مردم در انتخابات تاکید و خاطرنشان کرد: برای این منظور باید از ظرفیت فضای مجازی برای این منظور غافل نشد.

کاهش 15 درصدی داوطلبان انتخابات شورای شهر

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی نیز در این جلسه با اشاره به ثبت‌نام یک هزار و 922 داوطلب برای شرکت در انتخابات شوراهای اسلامی شهرهای استان تصریح کرد: از این تعداد 90 درصد را مردان و مابقی را بانوان تشکیل می‌دهند و بیشترین تعداد داوطلب نیز متعلق به اروومیه است.

علی مصطفوی با بیان اینکه برای هر کرسی شورای شهر به طور میانگین پنج نفر ثبت‌نام کرده‌اند، خاطرنشان کرد: نسبت به دور قبلی تعداد ثبت‌نام‌کنندگان در انتخابات شورای اسلامی شهرهای استان 15 درصد کاهش داشته است.

حجت‌الاسلام ناصر خدایاری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی نیز در این با ارائه گزارشی از عملکرد این شورا در یک سال گذشته عنوان کرد: در این مدت 98 مصوبه شورا مورد پیگیری قرار گرفته و 9 جلسه در ارومیه و 58 جلسه شورای فرهنگ عمومی در سایر شهرستان‌ها برگزار شده است.

انتهای پیام
captcha