برگزاری یادواره شهدای شهر ربط سردشت
کد خبر: 3960501
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۸

برگزاری یادواره شهدای شهر ربط سردشت

یادواره شهدای شهر ربط سردشت، 27 اسفند با حضور مسئولان و مردم این شهرستان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

ارسالی| برگزاری یادواره شهدای شهر ربط سردشتبه‌گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، 27 اسفند، یادواره شهدای شهر ربط سردشت با حضور اقصی نخشی‌پور، فرماندار سردشت، خانواده شهدا و تعدادی از مسئولان و گروه‌های مردمی برگزار شد.

فرماندار سردشت در این یادواره با اشاره به اینکه شهدا با گذشت از جال و مال خویش در راه اعتلای وطن و دفاع از خاک و ناموس راهی میدان نبرد شدند، اظهار کرد: برای پاسداشت خون شهدا همه باید به نوبه خود تلاش کرده و سعی کنند به سیره و وصیت‌نامه شهدا عمل کنند.

اقصی نخشی‌پور با اشاره به اینکه برگزاری این یادواره‌ها تنها یک کار  کوچک در برابر عظمت شهدا است، افزود: هدف اصلی از برگزاری این یادواره‌ها ضمن گرامیداشت یاد شهدا، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین نسل جدید است.

وی با بیان اینکه شهادت یکی از توفیقاتی است که خداوند نصیب هرکسی نمی‌کند، ادامه داد: والاترین ارزش و مقام انسانی همین شهادت است که یک فرد متعهد و به معنای واقعی فارغ از دنیای مادی می‌تواند به آن دست پیدا کند.

فرماندار سردشت با اشاره به اینکه امروزه دشمنان برای تاثیرگذاری بر فرهنگ و باور مردم ایران دست به توطئه‌زنی زده‌اند، عنوان کرد: برای مقابله با توطئه‌های آنها باید به گسترش معنویت در جامعه و فرهنگ ایثار و شهادت تلاش کرد که یکی از اقدامات برای این کار توجه به مطالعه وصیت‌نامه شهدا است.

وی با بیان اینکه امنیت و توسعه کشور در سایه خون همین شهدا به دست آمده است، تصریح کرد: نسل جدید نیز باید از همه اقداماتی که شهدا برای این مرز و بوم انجام داده‌اند آگاهی پیدا کنند.

انتهای پیام
captcha