بیش از ۲۰ تن روغن خوراکی احتکاری در اردبیل کشف شده است
کد خبر: 3960676
تاریخ انتشار : ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۳

بیش از ۲۰ تن روغن خوراکی احتکاری در اردبیل کشف شده است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، از کشف و ضبط بیش از ۲۰ تن روغن خوراکی جامد و مایع احتکاری در این استان خبر داد.

بیش از ۲۰ تن روغن خوراکی احتکاری در اردبیل کشف شده استبه گزارش ایکنا از اردبیل، آیت‌الله سید حسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، ۲۹ اسفندماه، در خطبه‌های نماز جمعه اردبیل، اظهار کرد: بر اساس گزارش‌های مردمی بیش از ۲۰ تن روغن خوراکی جامد و مایع در این استان، کشف و ضبط شد.

وی بیان کرد: تمامی واحد‌های تولیدی، خدماتی و توزیعی و اصناف در استان زیر ذره‌بین تعزیرات هستند و به صورت مداوم بر نحوه عملکرد آن‌ها نظارت می‌شود.

نماینده‌ ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، اظهار کرد: در این ایام نباید فقرا و محرومان فراموش شوند چرا که اغنیا هرچه مال و منال دارند به برکت نظام اسلامی است و اگر به فقرا رسیدگی نمی‌کنند حداقل به سفره آن‌ها دست دراز نکنند.

آیت‌الله عاملی، عید نوروز را نماد عقلانیت و اعتدال ربیع اعلام کرد و افزود: به دور از خرافات و تشریفات و تجملات باید این عید را مظهر قدرت الهی و نماد ظهور آیات الهی، تجدید حیات طبیعت و نو شدن خلقت با اعتدال ربیع دانست که آرامش و صلح را برای بشریت به ارمغان آورده است.

وی تصریح کرد: متأسفانه این آئین دیرین امروز به تجملات و آداب و رسوم تفاخر آمیز تبدیل شده که نه تنها انسان‌ها را به دردسر انداخته بلکه آرامش را از آن‌ها گرفته است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، تاکید کرد: دومین مساله‌ای که در این ایام نباید فراموش کنیم، فقرا و مستمندان هستند، آن‌ها را در سفره خود شریک کنیم و یکه خوار نباشیم، فلذا اگر آن‌ها را در سفره خود شریک نمی‌کنیم، لا اقل سفره آن‌ها را ندزدیم و جزو آن‌هایی نباشیم که در حق آن‌ها آمده که در آخرالزمان«یسرقون زاد الفقراء»، آذوقه مردم را احتکار نکنیم، جزء کسانی نباشیم که«یعذبون الناس فی الدنیا» هستند.

آیت‌الله عاملی، گفت: خیرین و متمولین هم دقت کنند که موسم عید، موسم معامله بزرگ و پرسود با خداوند است. داشتن ثروت مازاد، مسئولیت وحشتناکی دارد. پول امانت خداوند در دست ماست. به این امانت نباید خیانت شود. طبق فرمایش امام صادق(ع) که فرمود:«. یَرَونَ المالَ مالَ اللّه ِ یَضَعونَهُ حَیثُ أمَرَهُمُ اللّه ُ تَعالى بهِ ...» (مشکاه الانوار ۱۹۰۱/۵۶۳) یعنی بندگان حقیقی مال را متعلّق به خدا مى دانند و آن را هر جا که خداوند عز و جل فرمان داده است به مصرف مى‌رسانند.

انتهای پیام
captcha