شعبان؛ ماه کسب اخلاق و معنویت
کد خبر: 3960860
تاریخ انتشار : ۰۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۵

شعبان؛ ماه کسب اخلاق و معنویت

مسئول موسسه قرآنی خانه ولایت شهرستان انگوت، گفت: شعبان، ماه کسب اخلاق و معنویت است و می‌توان با فهم مناجات شعبانیه انقلابی روحی را در خود رقم زد.

شعبان؛ ماه کسب اخلاق و معنویتماه رجب و شعبان در آموزه‌های دینی مان مقدمه‌ای برای ورود به ماه مبارک رمضان شمرده شده‌اند، فلذا همواره مورد توجه زیاد خوبان درگاه الهی قرار گرفته است و اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) تاکید زیادی نسبت به مراقبت این ماه‌های شریف کرده‌اند.

سارا نعمت‌زاده، مسئول موسسه قرآنی خانه ولایت شهرستان انگوت، در گفتگو با ایکنا از اردبیل، در پیام تبریک سال نو ضمن تبریک میلاد حضرت مهدی(عج) و مصادف شدن سال ۱۴۰۰ با ماه مبارک شعبان، اظهار کرد: شعبان، ماه کسب اخلاق و معنویت است و می‌توان با فهم مناجات شعبانیه انقلابی روحی را در خود رقم زد.

وی بیان کرد: در ایام مبارکی هستیم و ماه شعبان و سال جدید با هم مصادف شده که این ایام را به همه مؤمنان و مردم استان اردبیل تبریک می‌گویم و امید است خدای متعال این سال را بر همه ما مبارک گرداند و آثار سوء این ویروس را از جامعه برطرف کند.

نعمت زاده تاکید کرد: در میان ماه‌های سال سه ماه شریف رجب، شعبان و رمضان از جمله ظرف‌های زمانی است که خدای متعال تقدیر کرده تا به دلیل برکت و شان خاصشان بهترین بهره‌ها از آن‌ها برده شود و به ماه رسول خدا(ص) شهرت دارند و خدای متعال فضل و رحمت خویش را برای بندگان گسترانیده، شبیه به وقتی که سفره نعمت گسترده می‌شود.

بهترین فرصت برای جلب رحمت و لطف الهی، کمک به نیازمندان است

مسئول موسسه قرآنی خانه ولایت شهرستان انگوت، تصریح کرد: انفاق در راه خداوند در تمام ایام سال دارای پاداش و صواب است، اما در ماه مبارک سال دارای فضیلت بیشتری است.

وی با اشاره به راه‌های بهره مندی از برکات ماه شعبان برای کسب اخلاق و معنویت، گفت: بهترین فرصت برای جلب رحمت و لطف الهی در این ماه، کمک به نیازمندان است.

نعمت‌زاده اظهار کرد: اقدام بسیار آبرومندانه‌ای در ایام کرونا صورت گرفت که کشور ما را در سطح جهان در تراز بالاتری قرار داد و آن نیز حضور همدلانه و مشارکت همه‌جانبه ملت عزیز ایران در حمایت از نیازمندان بود که موجب افتخار کشور اسلامی ما است.

مسئول موسسه قرآنی خانه ولایت شهرستان انگوت، خاطر نشان کرد: مردم ما قبل از شیوع ویروس کرونا نیز هرساله اقدامات خوبی در آستانه سال نو برای کمک به نیازمندان انجام می‌دادند تا شادی‌های خود را در میان مستمندان تقسیم کنند، در سال جاری نیز در استمرار فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب(مدظله العالی) اقدام بزرگ رزمایش همدلی و مواسات صورت گرفت و همه دستگاه‌های اجرایی به آن ورود کردند.

وی یادآور شد: یکی از ارزشمند‌ترین اقدامات سال‌جاری افزایش وقف‌های جدید بود، فلذا به هم استانی‌ها توصیه می‌کنم که اگر می‌خواهند پرونده اعمال خیر خود را باز نگه دارند، وقف را به عنوان یک عمل خیر و باقیات الصالحات در دستور کار خود قرار دهند.

گفتنی است؛ این شیوه در قرآن مجید کاربرد گسترده‌ای دارد و پروردگار متعال در آیه ۱۸۶ سوره بقره می‌فرماید: «وَإِذَا سَأَلَکَ عِبَادِی عَنِّی فَإِنِّی قَرِیبٌ أُجِیبُ دَعْوَةَ الدَّاعِ إِذَا دَعَانِ فَلْیسْتَجِیبُوا لِی وَلْیؤْمِنُوا بِی لَعَلَّهُمْ یرْشُدُونَ»، چون بندگان من از تو پرسند بدانند که من به آن‌ها نزدیکم هر گاه کسی مرا خواند دعای او را اجابت می‌کنم پس باید دعوت مرا بپذیرند و به من بگروند، باشد که به سعادت راه یابند.

خبرنگار: فائزه ندایی

انتهای پیام
captcha