گره‌گشایی در امر تولید اولویت شعار 1400 است
کد خبر: 3961246
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۳

گره‌گشایی در امر تولید اولویت شعار 1400 است

خطیب جمعه اراک با اشره به نام‌گذاری سال 1400 به نام تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها، اظهار کرد: در نام‌گذاری امسال گره‌گشایی در امر تولید و رفع موانع بسیار مورد تأکید است و مسئولان امر باید به این نکات توجه ویژه داشته باشند.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی، امام جمعه اراک، امروز، 6 فروردین در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه که در مصلای بیت‌المقدس این شهرستان برگزار شد، فرا رسیدن سال نو به ویژه میلاد امام زمان(عج) را تبریک گفت و افزود: مردم در تنگناهای اقتصادی قرار دارند که برای حل آنان باید فکری کاشناسی و تصمیمی مدبرانه گرفت.

وی با اشاره به نام‌گذاری سال 1400 به نام تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها، تصریح کرد: مقام معظم رهبری نسبت به تمامی مسائل کشور، منطقه و بین‌الملل اشراف داشته و همواره با منویات حکمیانه خود مسیر را ترسیم می‌فرمایند. در نام‌گذاری امسال گره‌گشایی در امر تولید و رفع موانع بسیار مورد تأکید است و مسئولان امر باید به این نکات توجه ویژه داشته باشند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با بیان این نکته که مردم نیز در تحقق شعار سال و رونق تولید سهیم هستند و باید مسئولان را همراهی کنند، اظهار کرد: عبادت، اعتقاد به مبانی اخلاقی، رونق تولید زمینه افتخار کشور را فراهم کرده و باید به جای برخی بن‌بست‌های اشتباه و منفعت‌طلبی‌ها همه در مسیر ترسیمی از سوی رهبری حرکت کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: تسهیلات باید در مسیر رونق تولید، پشتیبانی و مانع‌زدایی‌ها هزینه شود و دولتمردان باید تمام هم و غم خود را در مسیر تولید صرف کرده و از هرگونه سنگ‌اندازی و مانع‌تراشی‌ها خودداری کنند. استان مرکزی به ویژه اراک از ظرفیت‌های بالقوه و بسیاری برخوردار است که برای افزایش تولیدات در بخش‌های مختلف علمی و صنعتی باید برنامه‌ریزی کرد. مردم استان ولایتمداری خود را بارها به اثبات رساندند و قطعاً زودتر از استان‌های دیگر به ندای معظم‌له لبیک خواهند گفت.

وی بیان کرد: اینکه دیدمان لغو تحریم‌ها از سوی آمریکا باشد درست نیست، نباید چشم  انتظار بود که آیا تحریم‌ها را لغو می‌کنند یا خیر. حکومت ما حکومت علوی است و با اتحاد و یکدلی به همه خواسته‌های خود خواهیم رسید. پرهیز از هرگونه اسراف باید در جامعه نهادینه و توجه همه به تولید معطوف باشد. حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در سال جدید باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با اشاره به وضعیت شرکت هپکو در سال‌های اخیر، اظهار کرد: شرکت هپکو در سال های قبل دچار مشکلاتی شده است. زیرا هیچ‌وقت به فکر خودکفایی و تولید قطعات مورد نیاز خود نبوده وهمواره منتظر قطعات خارجی بوده است و همین عامل باعث شد این شرکت با وجود تمام ظرفیت‌ها با عقب‌گرد مواجه شود.

خطیب جمعه اراک اضافه کرد: چین در سه دهه گذشته کشور پیشرفته‌ای نبود، اما با همت و تلاش مسئولان و مردم به غول بزرگ اقتصادی دنیا تبدیل شده است. ایران و استان مرکزی در بسیاری از زمینه‌ها قادر به برداشتن گام‌های بلندی است و نباید از هیچ ظرفیتی غافل شد. ظرفیت‌های موجود در استان مرکزی به تنهایی به اندازه برخی کشورهاست.

وی بیان کرد: درست است که کشور با مشکلات اقتصادی مواجه است، اما روحیه امید در سال جدید باید بیش از گذشته به جامعه تزریق شود. نباید اجازه داد یأس و ناامیدی بر جامعه حاکم شود، با توکل و امید به خدا می‌توان از پیچ مشکلات گذر کرد و مردم را در رفاهی نسبی قرار داد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی ادامه داد: سال گذشته مردم و مسئولان در مقابله با بیماری کرونا کارنامه درخشانی از خود برجای گذاردند و خوشبختانه با کمک کادر درمان در وضعیت نسبتاً خوبی قرار داریم. کادر درمان جهادگرانی هستند که برای برقراری امنیت و سلامت در کشور از جان خود نیز گذشته‌اند تا مردم در سلامتی باشند.

وی تصریح کرد: در میادین جهادی همه باید مردانه ایستادگی کرده و با توکل به خدا حرکت کنیم. همچنین امروز امر ازدواج و فرزندآوری از موارد مهم و مورد تأکید است که باید به صورت جدی به آن پرداخته شود.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی در پایان به ثبت‌نام حوزه‌های علمیه خواهران و برادران نیز اشاره کرد و افزود: خانواده‌ها به مسئله طلبه‌پروری و ثبت‌نام فرزندان خود در مدارس حوزوی توجه جدی داشته باشند. تربیت جوانانی متعهد و متخصص اولویت دارد و باید جامعه به سمت رونق و آبادانی حرکت کند.

انتهای پیام
captcha