تمسک به آیات الهی؛ عنصر اصلی وحدت اسلامی
کد خبر: 3961407
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۴

تمسک به آیات الهی؛ عنصر اصلی وحدت اسلامی

مسئول خانه قرآنی اسوه النساء شهرستان گرمی، گفت: تمسک به آیات الهی، عنصر اصلی وحدت اسلامی و زمینه ساز حیات طیبه برای بشریت است.

تمسک به آیات الهی؛ عنصر اصلی وحدت اسلامیقرآن کریم بزرگ‌ترین هدیه الهى براى انسان‌ها و گرانبهاترین میراث پیامبر اکرم(ص) برای مسلمین است. امت اسلامى آنگونه که شایسته است براى استفاده از این میراث عظیم از خود همت نشان نداده و نمی‌دهد، فلذا اگر آموزه‌های قرآنی(دینی) در جوانی در ذات و گوهر وجودی جوان قرار گیرد، آن گونه نهادینه و تثبیت می‌شود که در گوشت و خون جوان آمیخته می‌شود و به دنبال آن، ثبات در دین و پایداری در ایمان را به همراه خواهد داشت.

طاهره حسن‌زاده، مسئول خانه قرآنی اسوه النساء شهرستان گرمی، در گفت‌وگو با ایکنا از اردبیل، گفت: تمسک به آیات الهی، عنصر اصلی وحدت اسلامی و زمینه ساز حیات طیبه برای بشریت است.

وی بیان کرد: اساسی‌ترین راهکار برای ترویج فرهنگ قرآن و عترت و نهادینه کردن آن در جامعه عمل به قرآن است، فلذا اگر قرآن بخوانیم یا حفظ کنیم باید گامی برای رسیدن و عمل به آیات آن باشد، در غیر این صورت ما در قبال قرآن مسئول خواهیم بود و دیگر شاهد کارایی و تاثیرگذاری مثبت آن در زندگی خود و جامعه نخواهیم بود.

حسن‌زاده بیان کرد: ما برای رسیدن به سعادت دنیوی و اخروی محتاج عمل به آیاتی هستیم که توسط جبرئیل بر قلب پیامبر(ص) نازل شد، فلذا با تدبر در آیات الهی و سخنان اهل بیت(ع) تمام مشکلات و مسایل روز قابل حل خواهد بود.

مسئول خانه قرآنی اسوه النساء شهرستان گرمی با اشاره به راهکار‌های گسترش فرهنگ قرآنی در میان جوانان، گفت: راهکار‌های مربوط به حیطه وظایف وزارت آموزش و پرورش، مهم‌ترین راهکار‌های گسترش فرهنگ و معارف قرآنی در میان جوانان بوده و پس از آن راهکار‌های مربوط به حیطه وظایف صداوسیما، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت علوم و تحقیقات و فناوری، حوزه علمیه و سازمان تبلیغات اسلامی در این رده‌بندی قرار می‌گیرند.

وی تصریح کرد: نوجوان و جوان نسل امروز تشنه آموختن است و نمی‌داند نیاز دانستن خود را از چه طریقی فراهم کند، معنای آیات باید آنقدر روان باشد که در گام اول جذب و در گام دوم به سمت حضور در جلسات و کلاس‌های آموزش قرآن هدایت شوند.

حسن‌زاده تاکید کرد: نیاز‌های نوجوان و جوان باید کارشناسی شده احصا شود، اینکه تنها بنشینیم و بدون نیازسنجی برنامه‌ریزی کنیم نتیجه مطلوب حاصل نخواهد شد. قرآن کتاب زندگی است و اهمیت این موضوع مهم به نوجوانان چشانده شود، در انتقال اهمیت مفهوم این کتاب آسمانی، تامل شود و این امر مهم جدی گرفته شود.

وی گفت: قرآن کریم کتاب استقامت، پیشرفت و حیات بخش بشر است، فلذا با توجه به شرایط امروز جامعه که ریشه‌ای ترین جهاد، امید است و به تعبیری برترین بهر‌ه‌مندی‌های جامعه می‌تواند قرآنی و در رفع این عارضه، مسیر مجاهدت و استفاده از فرصت ماه مبارک برای ضرورتی که امروز مقابل ما قرار گرفته است، بهینه‌ترین نتیجه را داشته باشیم و اساسی‌ترین راهکار برای تبیین آموزه‌های دینی در جامعه، عمل به قرآن است.

انتهای پیام
captcha