کشف 30 ساعت تلاوت پخش نشده «محمد رفعت» در مصر
کد خبر: 3961635
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۷

کشف 30 ساعت تلاوت پخش نشده «محمد رفعت» در مصر

نوه استاد «محمد رفعت»، قاری مشهور مصری از اهدای 30 ساعت از تلاوت‌های پخش نشده این قاری مشهور از سوی یکی از دوستان و علاقمندان وی خبر داد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از روسیا الیوم، «هناء حسین رفعت»، نوه استاد محمد رفعت گفت: یکی از مریدان وعلاقمندان به استاد رفعت 30 ساعت از تلاوت‌های زیبای شیخ را که بر روی «صفحه گرامافون» ضبط شده بود، به خانواده وی تحویل داد.

وی افزود: ما از دو سال گذشته تاکنون در حال ترمیم و بازسازی صفحه‌های گرامافون در یکی از استودیوها بودیم واکنون آنها با کیفیت خوبی در دسترس هستند.

هناء حسین رفعت با اشاره به اینکه شیخ محمد رفعت از ارکان قدرت فرهنگی مصر است؛ ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک این تلاوت‌ها از طریق یکی از شبکه‌های رادیویی یا تلویزیونی دولتی مصر پخش شوند.

صفحه‌های گرامافون اهدایی حاوی تلاوت‌های استاد رفعت در مسجد «فاضل باشا» است؛ مسجدی که استاد هر جمعه در آنجا قرآن تلاوت می‌کرد.

فردی که این تلاوت‎ها را تحویل داده است یکی از علاقمندان استاد محمد رفعت بود که در مساجد و محافل قرآنی وی را همراهی می‌کرد.

شیخ محمد رفعت متولد نهم ماه می 1882 در قاهره و بزرگترین قاری قرآن مصر در قرن 19 میلادی بود. شیخ رفعت در 10 سالگی کل قرآن را حفظ کرد و از 15 سالگی قاری مسجد فاضل باشا در قاهره بود. وی در سال 1934 به عنوان نخستین قاری رادیو مصر در این رسانه شروع به تلاوت کرد. شیخ محمد رفعت در سال 1950 درگذشت.

انتهای پیام
captcha