ثبت ۲ وقف جدید در بندرعباس
کد خبر: 3961910
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۱

ثبت ۲ وقف جدید در بندرعباس

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بندرعباس از ثبت ۲ وقف جدید در این شهرستان خبر داد.

محمد کریمی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بندرعباس، در گفت‌وگو با ایکنا از هرمزگان، اظهار کرد: 2 وقف جدید با نیات ساخت مسجد، حسینیه، خانه عالم، غسالخانه، زمین ورزشی و کانون فرهنگی در ابتدای سال 1400 در بندرعباس به ثبت رسید.

وی با بیان اینکه توجه و اهتمام ویژه مردم شهرستان در زمینه گسترش وقفیات مطلوب بوده و نشان از عمق اعتقادات مذهبی و دینی آنان دارد، تصریح کرد: اولین وقف توسط واقف خیراندیش «منصور سالاری» با نیت ساخت مسجد و حسینیه با مساحت 503 مترمربع و ارزش 200 میلیون ریال در دهستان سیاهو به ثبت رسید.

رئیس اداره اوقاف بندرعباس ادامه داد: همچنین دومین وقف توسط واقف خیراندیش «حسن رجب‌نژاد» با نیت ساخت خانه عالم، غسالخانه، زمین ورزشی و کانون فرهنگی با مساحت هزار و 45 مترمربع و ارزش 500 میلیون ریال در بندرعباس به ثبت رسید.

کریمی در پایان با اشاره به ضرورت ایجاد تحول در حوزه وقف، یادآور شد: ورود به عرصه‌های نوین وقف از جمله ضروریات امروز است و باید بر اساس نیاز روز و با توجه به تغییر در سبک زندگی، نوع وقف‌ها نیز به‌‌روز باشد که خوشبختانه امروز با همت خیرین و واقفان نیک‌اندیش، شاهد به‌روزرسانی نیات روز جامعه هستیم.

انتهای پیام
captcha