توزیع 330 هزار بسته معیشتی در زنجان
کد خبر: 3962637
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۶
با اجرای طرح شهید سلیمانی؛

توزیع 330 هزار بسته معیشتی در زنجان

فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) زنجان گفت: 330 هزار بسته معیشتی به ارزش 128 میلیارد و 500 میلیون تومان در استان توزیع شده است.

توزیع 330 هزار بسته معیشتی در طرح شهید سلیمانی زنجانبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی سپاه انصارالمهدی(عج) زنجان، سردار جهانبخش کرمی، فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان ضمن قدردانی از تلاش‌ها و مجاهدت‌های شبانه‌روزی فعالان عرصه سلامت، اظهار کرد: پس از اجرای طرح شهید سلیمانی ارتباط تنگاتنگ و سازمان‌یافته‌ای در بین پایگاه‌های مقاومت و کانون‌های اقشار بسیج با شبکه بهداشت و درمان و سفیران سلامت در خانواده‌ها شکل گرفت.

وی با بیان اینکه در این طرح اقدامات مؤثر و حائز اهمیتی در راستای مقابله با ویروس کرونا صورت گرفت، افزود: این اقدامات نظیر صحنه‌های بی‌نظیر دوران دفاع مقدس است. امروز بسیجیان دوشادوش شبکه بهداشت و درمان به مردم خدمات‌رسانی می‌کنند. تیم‌های مراقبت با سرپرستی پزشکان، پرستاران و کمک بسیجیان به‌صورت گروه‌های 10 نفره با ارتباط‌گیری با خانواده‌ها و سفیران سلامت به پایش، رصد و غربالگری می‌پردازند.

سردار کرمی با اشاره به خدمات صورت گرفته توسط گروه‌های سلامت مذکور، بیان کرد: انجام تست، رصد، غربالگری، انتقال بیماران به نقاهتگاه‌ها و بیمارستان، آموزش نکات بهداشتی و درمانی، توزیع بسته‌های معیشتی در بین خانواده‌های نیازمند توسط بسیجیان و سایر موارد از عمده خدمات صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از 330 هزار بسته معیشتی در طرح شهید سلیمانی توسط بسیجیان پایگاه‌های مقاومت جمع‌آوری و در بین نیازمندان استان توزیع شده است، تصریح کرد: برخی از کمک‌های صورت گرفته نیز به‌صورت نقدی ارائه شده است که ارزش ریالی کمک‌های نقدی و غیرنقدی جمع‌آوری شده توسط بسیجیان در این طرح 128 میلیارد و 500 میلیون تومان است. همچنین 185هزار بسته بهداشتی در اختیار خانواده قرار گرفته است.

فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان با اشاره به دو گروهی بودن تیم‌های نظارتی، یادآور شد: گروه اول، تیم‌های نظارتی از وضعیت بهداشتی محلات، مناطق پرتردد و مکان‌های پرخطر هستند که با تهیه نقشه و اطلس نقاط آلوده را شناسایی و اقدامات لازم در این زمینه را انجام می‌دهند. گروه دوم، تیم نظارتی برای شناسایی افراد سودجو و محتکران مایحتاج مردم هستند که این گروه‌ها در سه ماهه پایانی سال گذشته، به ارزش بیش از 33 میلیارد تومان کشفیات در انبارهای استان شناسایی و کشف کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه بسیجیان و رزمندگان شبکه بهداشت و درمان به‌منظور قطع زنجیره ویروس کرونا تابلوی زیبایی همانند دوران دفاع مقدس به نمایش گذاشتند، اظهار کرد: بسیجیان در تهدیدات سخت و نرم، عمق‌بخشی داخلی، محرومیت‌زدایی و مقابله با جنگ فرهنگی همواره فعال بوده و خوش درخشیده‌اند و در دوران دفاع مقدس نیز علاوه بر ثبت‌ نام و اعزام رزمندگان به جبهه، وظیفه خدمات‌رسانی به مردم و رزمندگان را نیز به عهده داشتند که امروز نیز نظیر همان دوران خدمات‌رسانی می‌کنند.

سردار کرمی با اشاره به اینکه فعالیت‌های بسیجیان تنها به این موارد محدود نمی‌شود، گفت: بسیجیان زنجانی با کمک و همراهی خیران استان بیش از 580 سری جهیزیه در سال گذشته به نوعروسان نیازمند زنجانی اهدا کردند. همچنین بیش از 250 هزار پرس غذای گرم در بین خانواده‌های آسیب‌پذیر توزیع شده است.

انتهای پیام
captcha