31 اردیبهشت؛ پایان مهلت ثبت‌نام حوزه علمیه زینب کبری(س) ارومیه
کد خبر: 3962829
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۵

31 اردیبهشت؛ پایان مهلت ثبت‌نام حوزه علمیه زینب کبری(س) ارومیه

مدیر مدرسه علمیه زینب کبری(س) ارومیه گفت: پذیرش و ثبت‌نام حوزه علمیه زینب کبری(س) ارومیه از ۲۵ بهمن ماه سال گذشته آغاز و تا ۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ ادامه دارد.

ارسالی امروز ا ثبت نام حوزه علمیه زینب کبری(س) ارومیه، تا پایان اردیبهشت ماه 1400زینب قلیزاده، مدیر مدرسه علمیه زینب کبری(س) ارومیه، در گفت‌وگو با ایکنا آذربایجان‌غربی اظهار کرد: پذیرش و ثبت‌نام حوزه علمیه زینب کبری(س) ارومیه از ۲۵ بهمن ماه امسال ۱۳۹۹ آغاز و تا ۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴٠٠ ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به شرایط ثبت‌نام داوطلبان، افزود: داوطلبان باید متولدین ۱۳۶٠ به بعد و معدل کل دیپلم علاقه‌مندان باید حداقل ۱۲ باشد و هرچه نمره بالاتر امتیاز نیز بیشتر می‌شود و نخستین نیم سال تحصیلی پذیرفته شدگان، دوره آزمایشی بوده و در صورتی که صلاحیت‌های علمی، اخلاقی، رفتاری و انضباطی لازم را کسب کنند، پذیرش شده و به ادامه تحصیل مشغول می‌شوند.

قلیزاده تصریح کرد: از جمله اهداف حاکم بر نظام تعليم و تربيت در حوزه‌های علميه خواهران تربیت بانوان عالم، مؤمن، متعهد، بصیر، انقلابی، متخلق، آگاه و وظیفه شناس در ایفای وظیفه مادری و همسری و پاسداری از تحکیم و تعالی خانواده، تربیت بانوان متخصص و کارآمد در راستای تحقق رسالت و مأموریت‌های حوزه‌های علمیه در عرصه‌های تبلیغ و ترویج فرهنگ و معارف اسلام ناب در سطوح و ساحت‌های مختلف تعلیم و تربیت در حوزه‌های علمیه و سایر جوامع علمی ـ فرهنگی تحقیق و پژوهش، نظریه پردازی و اجتهاد در عرصه علوم اسلامی- انسانی، راهنمایی و مشاوره در عرصه‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی، مدیریت و راهبری امور مراکز علمی، فرهنگی، تبلیغی و آموزشی است.

وی ادامه داد: حوزه و مدرسه علمیه، مدرسه‌ای است که طلاب آن هم از لحاظ درسی نمونه باشد، هم طلابش از لحاظ اخلاقی و فرهنگی به اوج رسیده و طلبه باید به دیگران ثابت کند که با عشق، دروس حوزوی می‌خواند و حوزه‌ای نمونه است که بتواند در جامعه تأثیرگذار باشد.

مدیر حوزه علمیه زینب کبری(س) ارومیه گفت: مدرک ارائه شده در این مدرسه علوم دینی، مدرکی رسمی علمی و استخدامی بوده و محیط آموزشی اختصاصی خواهران است که خانواده‌های علاقه‌مند رغبت بیشتری به تحصیل فرزندان شان در این حوزه دارند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر فارغ التحصیلان حوزه علمیه در مدارس، اداره‌ها، سازمان‌ها، ارگان‌ها و مراکز مختلف مشغول فعالیت هستند و برخی دیگر به عنوان مبلغ، مدرس یا پژوهشگر انجام وظیفه می‌کنند‌.

انتهای پیام
captcha