ایران در همبستگی با ملت‌های مستضعف و مظلوم منطقه نمونه است
کد خبر: 3962988
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۶
دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین:

ایران در همبستگی با ملت‌های مستضعف و مظلوم منطقه نمونه است

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین هجمه‌های غرب علیه ایران را به دلیل مقابله ایران با پروژه اشغالگری رژیم صهیونیستی دانست و تأکید کرد: ایران در همبستگی با ملت‌های مستضعف و مظلوم منطقه نمونه است.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری المسیره، زیاد النخاله، دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین هجمه‌های غربی ـ عربی علیه ایران را به دلیل مقابله آن با پروژه صهیونیستی و حمایت آن از ملت فلسطین دانست و تأکید کرد: ایران در همبستگی با ملت‌های مستضعف و مظلوم در منطقه نمونه است.

این مقام جهاد اسلامی گفت: زمانی که شاه پهلوی بر ایران حکومت می‌کرد، کشورهای عربی با ایران دوست بودند، چون ایران دوست اسرائیل بود و از زمان پیروزی انقلاب اسلامی ایران به دلیل مواضع ایران در قبال آمریکا و اسرائیل اختلافات با ایران شکل گرفت.

النخاله ادامه داد: اصلا اگر ایران به فلسطین و یمن در مقابله با ماشین کشتار آمریکایی و اسرائیلی کمک کند چه ضرری به عرب‌ها وارد می‌شود، در حالی که عربستان سعودی میلیاردها دلار پول سلاح می‌دهد تا مردم یمن را به قتل برساند و از کمک به ملت فلسطین و لو اندک خودداری می‌کند.

این مقام جهاد اسلامی فلسطین در ادامه گفت‌وگو با شبکه المسیره یمن با بیان اینکه ملت یمن دستاوردهای بزرگی را در مقابله با تجاوز ائتلاف سعودی به دست آوردند، گفت: از همین روست که امروز می‌بینیم که طرف‌های متجاوز به دنبال آتش‌بس هستند.

وی با تأکید بر اینکه مقاومت و دستاوردهای ملت یمن را افتخار بزرگ خواند و گفت: ملت یمن به رغم تحریم‌ها مقاومت کردند و محاصره را به موقعیتی برای پاسخ به دشمن و دستیابی به پیروزی‌ها مبدل کردند.

النخاله جنگ علیه یمن را غیرقابل توجیه و فاید مشروعیت خواند و گفت: جنگ علیه یمن تحت شعارهای باطل و غیرواقعی انجام شد.

این مقام جهاد اسلامی گفت: ما در حالی شاهد توطئه عربی علیه ملت یمن تحت عناوینی واهی بودیم که ملت یمن خودشان عرب هستند. قدرت‌های متجاوز عربی در طول شش سال گذشته جرایم بزرگی را مرتکب شدند، بدون اینکه کسی آنها را مجازات کند.

النخاله درباره طرح آتش‌بس عربستان سعودی گفت: این طرح نبوده بلکه مقامات سعودی می‌خواهند به نفع خودشان آتش‌بس ایجاد کنند و با ادامه محاصره رنج ملت یمن را بیشتر کنند.

او درباره رابطه یمن با فلسطین گفت: یمن در مقاومت و پایداری طرف مکمل فلسطین است و همواره در کلام و موضع در کنار مقاومت فلسطین است.

النخاله موضع صریح یمن در همبستگی با فلسطین را ستود و گفت: ملت یمن در بین ملت‌های منطقه بی‌نظیر است و این باعث افتخار ماست.

این مسئول جهاد اسلامی گفت: یمن با وجود اینکه خودش در تحریم به سر می‌برد به نوار غزه که در محاصره بوده کمک کرده است و شمار زیادی فلسطینی در یمن زندگی می‌کنند که دولت نجات ملی یمن در صنعاء نسبت به آنها حس مسئولیت‌پذیری دارد.

وی با درخواست از کشورهای عربی برای عبرت گرفتن از آنچه در یمن اتفاق افتاد، گفت: امید داشتیم اگر هم می‌خواهد عملیات طوفان قاطعیتی راه بیافتد برای دفاع از ملت فلسطین و نه تجاوز علیه ملت یمن باشد.

النخاله افزود: عرب‌ها مردم ما را زیر بمباران و محاصره تنها گذاشتند سپس به ملت یمن حمله کردند که همواره در کنار ملت فلسطین ایستاده است.

این مسئول جهاد اسلامی تأکید کرد: یمنی‌هایی که حالا در شرایط جنگ و محاصره در کنار فلسطین هستند پس از پیروزی بر متجاوزان هم بر موضع خود با پیروزی نهایی بر پروژه صهیونیسم باقی خواهند ماند.

او تأکید کرد: حمله تکفیری علیه سوریه و تجاوز علیه یمن وجود حمله‌ای علیه منطقه عربی را ثابت می‌کند که آمریکا با هدف نابودی منطقه عربی و تحکیم پروژه صهیونیستی در پس آن قرار دارد. هجمه آمریکایی با هدف نابودی قدرت‌هایی عربی است که در کنار ملت فلسطین هستند زیرا ملت‌های عربی می‌دانند که ملت فلسطین در مواجهه با اشغالگری اسرائیل در کرانه باختری تنها مانده است.

النخاله با بیان اینکه رژیم‌های عربی می‌خواهند ملت فلسطین را تسلیم دشمن صهیونیستی کنند، گفت: توافق اسلو یک طرح اسرائیلی بود که فلسطینی‌ها آن را امضا کردند و در نتیجه آن ملت فلسطین تحت سیطره اسرائیل قرار گرفت.

او طرح صلح عربی را خطرناک‌تر از پیمان بالفور خواند و گفت: این طرح شناسایی پروژه صهیونیستی در خاک فلسطین از سوی کشورهای عربی است زیرا رژیم‌های عربی می‌خواهند پروژه صهیونیستی امر واقعی شود و ملت فلسطین و ملت‌های عربی تسلیم آن شوند.

انتهای پیام
captcha