به گزارش ایکنا به نقل از مرکز ارتباطات و امور بینالملل شهرداری تهران، مسیر توسعه تهران در سالهای گذشته بر مبنای اقتضائات، بر مدار توسعه فیزیک و کالبد شهر بوده است. در دوره جدید، توسعه کیفی و پایدار شهر در دستور کار قرار گرفته است.
در این دوره تغییر رویکرد از توسعه صرف کالبد شهر، به سمت توسعهی فرهنگی و ایجاد «شهری برای همه» با تأکید بر پایداری اجتماعی- فرهنگی، نیل به حکمروایی خوب شهری، توسعه پایدار محیط زیست شهری، ارتقای هوشمندی شهری و بسترسازی برای استقرار نظام نوآوری، افزایش تابآوری شهری، و نیل به دیپلماسی شهری اثربخش، افقهای تازهای را پیش رو ترسیم کرده که این ارزشها در مسیر برندسازی میتواند تبدیل به مزیتهای ملموس و مؤثر برای مخاطبان هدف شوند و از طریق ابزارها و راهبردهای منسجم ارتباطی به جامعه هدف انتقال یابند به نحوی که برای شهر، شهروندان، و کلیهی ذینفعان، خلق ارزش کند.
لذا پیرو مصوبه شورای اسلامی شهر تهران، و همراستا با راهبرد شهرهای برجسته و پیشرو در سطح بین المللی، شهرداری تهران پروژه «طراحی و تدوین نشان برتر شهر تهران» را در دستور کار قرار داده و در تلاش است با مشارکت حداکثری نخبگان، صاحبنظران و نهادهای مسئول، این امر مهم را به نحو مطلوب به سرانجام رساند.
در این زمینه، با توجه به پایان فاز مطالعاتی طرح و تعیین راهبردهای کلان برند (ویژند) شهری، از هنرمندان، مجموعههای خلاق طراحی وتبلیغاتی، و کلیه علاقهمندان، دعوت میشود تا در خلق هویت بصری ویژند شهر، مطابق با دستاوردهای فاز پژوهشی طرح، مشارکت کنند.
به این ترتیب از کلیه شهروندان، مجموعههای خلاق طراحی و تبلیغاتی، و صاحبنظران ادبی و هنری، دعوت میشود تا در خلق شعار و نشان بصری شهر، مطابق با دستاوردهای فاز پژوهشی طرح، مشارکت کنند.
علاقهمندان برای دریافت اطلاعات بیشتر و آشنایی با نتایج پژوهشی و دستورالعمل فراخوان میتوانند به پایگاه اطلاعرسانی مرکز ارتباطات و امور بینالملل شهرداری تهران به نشانیhttps://ccia.tehran.ir/ و برگه پروژه نشان برتر شهر تهران مراجعه کنند.