مفتی لبنان: ماه رمضان امسال کشور مانند سال‌های گذشته نیست
کد خبر: 3963775
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۹

مفتی لبنان: ماه رمضان امسال کشور مانند سال‌های گذشته نیست

مفتی اعظم اهل سنت لبنان با بیان اینکه ماه رمضان امسال لبنان همانند سال گذشته نیست، گفت که این ماه مبارک در حالی فرا می‌رسد که این کشور و مردم آن در مشکلات عدیده به سر می‌برند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از العهد، «عبداللطیف دریان»، مفتی اعظم اهل سنت لبنان امروز در پیامی به مسئولان لبنانی به مناسبت فرار رسیدن ماه مبارک رمضان اظهار کرد که «چه بسا امسال شاهد بحران و دشواری هستند که سال‌های قبل شاهد آن نبوده‌اند».

عبداللطیف دریان در پیام خود به مقامات لبنانی افزود: «ای مسئولان غیرمسئول، آیا این درخواست زیادی است که در کشور دولتی مسئول بر سر کار باشد؟ لبنان در شرایط کنونی بیش از هر زمان دیگری به دولتی نیاز دارد که در برابر پارلمان پاسخگو باشد».

مفتی اعظم اهل تسنن لبنان تأکید کرد که «این کشور در بحران قانون اساسی به سر نمی‌برد، بلکه کشور قربانی خودخواهی و ازهم‌گسستگی و اضمحلال و وابستگی است».

از سوی دیگر، شیخ «احمد القطان»، روحانی اهل سنت لبنان و رئیس جمعیت «قولنا و العمل» خطاب به عبداللطیف دریان گفت که «شما در موقعیت خود به عنوان مفتی اعظم لبنان چه کمکی به فقرا و نیازمندان به ویژه در ماه مبارک رمضان انجام داده‌اید؟».

قطان خطاب به مفتی دریان تصریح کرد: «آیا می‌دانید هزاران خانواده در این کشور گرسنه هستند و چه رنج‌هایی می‌برند و شما امروز بدون ارائه هیچ‌گونه طرح و برنامه‌ای برای کمک به فقرا و نیازمندان، نظارگر هستید و به ما نگاه می‌کنید».

انتهای پیام
captcha