هنر متعهد بستری تاریخ‌ساز برای تعالی آدمی است
کد خبر: 3963886
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۱

هنر متعهد بستری تاریخ‌ساز برای تعالی آدمی است

رئیس حوزه هنری استان کردستان با اشاره به جایگاه هنر انقلاب در تبلور هنر متعهد و سازگار با ارزش‌های اسلامی گفت: هنر متعهد و تعهد هنری بستری تاریخ‌ساز برای تعالی آدمی است.

به گزارش ایکنا از کردستان، امین مرادی، رئیس حوزه هنری استان کردستان، امروز، 23 فروردین‌ماه در دیدار با مدیرکل صداو‌سیمای مرکز کردستان با اشاره به جایگاه هنر نزد ایرانیان از دیرباز اظهار کرد: هنر در ایران با ظهور انقلاب اسلامی توانست با رسیدن به ارزش‌های والایی برگرفته از باورها و اعتقادات اسلامی جایگاه متعالی خود را پیدا کرد.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی به عنوان مردمی‌ترین انقلاب جهان از همان ابتدا با مقابله دشمنان داخلی و خارجی خود روبرو بوده است، افزود: نمود بارز این دشمنی هشت سال جنگ تحمیلی بود که همنوایی پیام انقلاب و دفاع مقدس سبب خلق آثار ماندگاری همچون روایت فتح شهید آوینی شد.

رئیس حوزه هنری استان کردستان با اشاره به اینکه شهید آوینی از پدیده‌های هنر انقلاب اسلامی است، بیان کرد: نامگذاری هفته هنر‌ انقلاب فرصتی برای ارج نهادن به مقام شامخ تلاشگران عرصه هنر انقلاب است و حوزه هنری با برگزاری ویژه برنامه‌هایی در این هفته در تلاش است تا ضمن ارج نهادن به تلاش هنرمندان ویژگی‌های هنر انقلاب در جامعه را معرفی کند.

وی با قدردانی از تلاش‌های صداوسیمای مرکز کردستان در پوشش اخبار و رویدادهای فرهنگی وهنری ادامه داد: اگر تلاش فعالان عرصه رسانه نبود در معرفی خدمات و فعالیت‌های هنری و فرهنگی به جامعه آنگونه که لازم است موفقیت حاصل نمی‌شد و به این جایگاه امروزی نمی‌رسیدیم.

مرادی بیان کرد: در سال نامگذاری شده به نام «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها» تلاش خواهیم کرد تا با هم‌افزایی با دستگاه‌های فرهنگی و هنری و صدا وسیما زمینه‌های لازم گسترش تولید و رفع مشکلات جامعه هنری را با پشتیبانی لازم بین دستگاهی ارتقا دهیم.

وی لازمه تحقق این اصل مهم را تعامل و همکاری بیش از پیش و عدم موازی کاری عنوان کرد و گفت: با هم‌گرایی و هم‌افزایی و مشخص‌کردن حیطه وظایف بر‌اساس چارچوب‌های قانونی و برگزاری نشست‌های تخصصی ما بین متولیان فرهنگ و هنر قطعاً در رسیدن به این مهم در استان موفق خواهیم بود.

روایت فتح؛ یک اثر جاویدان از شهید آوینی

جعفر عبدالملکی، مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان در ادامه این دیدار با گرامیداشت یاد و خاطرشهید آوینی اشاره کرد و گفت: این شهید والا مقام همانگونه که در مستند «آقا مرتضی» به آن اشاره شد با تحول درونی که با آشنایی با دیدگاه‌ها حضرت امام(ره) پیدا کردند به چنان جایگاهی رسیدند که امروز که بیست وهفتمین سالگرد شهادتشان نیز است همچنان آثار و دیدگاه‌های فرهنگی و هنریشان مورد توجه است.

وی روایت فتح را یک اثر جاودان شهید آوینی عنوان کرد و افزود: این مستند بستر توجه جدی به فرهنگ و مطالعات پایداری را فراهم کرد و سبب شد تا اقشار مختلف جامعه به صورت ملموس با جانفشانی‌ها و رشادت‌های رزمندگان جان برکف دوران هشت ساله دفاع مقدس آشنا شوند.

مدیرکل صدا وسیما گفت: کار فرهنگی دارای مراحل کاشت، داشت و برداشت است و ایده‌های فرهنگی و هنری همانند بذری که کشاورزان بر زمین می‌گسترانند، نیازمند توجه و مراقبت است تا در زمان درو بهترین بازدهی را در سطح جامعه داشته باشند.

وی ادامه داد: خوشبختانه فعالیت‌های حوزه هنری دارای این خصوصیت هستند و این نشان می‌دهد اتاق فکر حوزه هنری به خوبی بر روند انجام فعالیت‌ها نظارت دارد.

مدیرکل صدا وسیمای مرکز کردستان گریزی هم به مسائل روز جامعه زد و افزود: متأسفانه امروز شاهدیم عده‌ای در لباس فرهنگی چند صباحی را جولان می‌دهند و زمانی که به شهرت می‌رسند به راحتی این شهرت بدست آمده و اعتماد ملت را به کشورهای خارجی می‌فروشند و بعد از مدتی به فراموشی سپرده می‌شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به کتاب «عصرهای کریسکان» اشاره کرد و گفت: این کتاب و دیگر کتب منتشرشده در خصوص دلاوری‌های مردم کردستان این موضوع را نشان داد که کوچکترین خیانت و بی‌احترامی به شهدای مظلوم منطقه کردستان که در راه حفظ کیان اسلامی جانفشانی کردند قطعاٌ دارای تبعات سنگینی برای فرد خواهد بود.

عبدالملکی با اشاره به آمادگی صدا وسیما در ارتقای سطح همکاری ها با حوزه هنری در تمامی بخش‌ها گفت: این آمادگی را داریم که از تولیدات حوزه هنری در بخش‌های مختلف صدا وسیمای مرکز کردستان استفاده کرده است و این تولیدات را به جامعه معرفی کنیم.

وی به قدرت رسانه هم اشاره کرد و یادآور شد: این قدرت ناشی از اعتماد مردم است و خدای ناخواسته هرگونه سوءاستفاده از قدرت چه رسانه‌ای و چه در سطوح دیگر موجب فساد شده و زمینه بی‌اعتمادی اجتماعی را فراهم می‌کند.

انتهای پیام
captcha