شاگردپروری از منظر الهی تبیین شد
کد خبر: 3964104
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۶
روی میز مطالعه/

شاگردپروری از منظر الهی تبیین شد

دفتر پنجم از مجموعه علم از منظر الهی با عنوان «شاگردپروری» اثر آیت‌الله عابدینی به همت نشر معارف منتشر شد.

شاگردپروری از منظر الهی تبیین شدبه گزارش خبرنگار ایکنا؛ کتاب «شاگردپروری» که خروجی سلسله سخنرانی‌های آیت‌الله محمدرضا عابدینی است، به تبیین شاگردپروری در مکتب اهل بیت(ع) در دو بخش مبانی و مصداقی از جلوه‌های شاگردپروری را بیان می‌کند. این کتاب منبع خوبی برای اساتید حوزه، دانشگاه‌ها، مربیان و معلمان است که می‌خواهند در مسیر شاگردپروری اهل بیت قدم بردارند.

این کتاب از دو بخش اصلی تشکیل شده است که در بخش اول، ضمن یک نگاه معرفتی با بهره مندی از آیات و روایات، مبانی و اصول شاگردپروری از منظر الهی را بررسی کرده و در بخش دوم به بررسی سیره تربیتی اهل بیت(ع) در نسبت با شاگردان خود پرداخته است.

در این کتاب می‌خوانیم: «در نگاه الهی، شاگرد از استادش جدا نیست. اگر چه به لحاظ ظاهری دو فرد مستقل هستند، اما حقیقت چیز دیگری است. شاگردان، شأن وجودی و امتداد حقیقی وجود عالم هستند؛ یعنی انسان با شاگردپروری امتداد و دامنه وجودی پیدا می‌کند و من او گسترده می‌شود.

تا نگاه ما به علم، عالم، تعلیم و تعلم تصحیح نشود، این حقیقت به درستی درک نخواهد شد که شاگردپروری، تربیت و تکامل خود عالم و استاد است. اگر نگاه انسان اصلاح شد، می‌یابد که شاگردپروری «توسعه من» عالم یا استاد در نسبت با شاگردان است که کمال حقیقی استاد محسوب می‌شود؛ از این رو حقیقتاً انسان با شاگردپروری عالم‌تر می‌شود و به مراتبی از علم و کمال دست می‌یابد که امکان دست‌یابی به حقیقت آن در سیر فردی ممکن نبوده است». 

یادآور می‌شود، کتاب «شاگردپروری» به کوشش حسین قاسمی در ۱۹۶ صفحه و با قیمت ۳۵ هزار تومان به همت دفتر نشر معارف منتشر شده و در فروشگاه‌های پاتوق کتاب و دیگر کتابفروشی‌های جبهه فرهنگی انقلاب در سراسر ایران در دسترس علاقه‌مندان به این موضوع قرار گرفته است.

انتهای پیام
captcha