چراغ هیئت‌های مذهبی خاموش شدنی نیست
کد خبر: 3964121
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۲

چراغ هیئت‌های مذهبی خاموش شدنی نیست

جمعی از مداحان شاخص و جوان کشور در جلسه با رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و رئیس کانون مداحان کشور نسبت به تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا انتقاد کردند و بر خاموش نشدن چراغ هیئت‌های مذهبی تأکید کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، نشست هم‌اندیشی مداحان اهل ‌بیت(ع) با حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی صبح امروز، 24 فروردین‌ماه با هدف بررسی وضعیت محافل مذهبی در ماه رمضان ۱۴۰۰ برگزار شد.

در این نشست جمعی از مداحان شاخص جوان به دعوت کانون مداحان جهت هم‌فکری در مورد هم‌افزایی‌های ماه مبارک رمضان گردهم آمدند. این جلسه به مناسبت هفته هنر انقلابی و سالروز شهادت شهید آوینی در حوزه هنری انقلاب اسلامی و با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام مجید باباخانی، مدیرکل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی و احمد واعظی، رئیس کانون مداحان کشور تشکیل شد. همچنین، در این جلسه، احمد واعظی، عبدالرضا هلالی، میثم مطیعی، محمدحسین پویانفر، حنیف طاهری و سیدامیر حسینی دیدگاه خود را بیان کردند.

در ابتدای این جلسه، مدیرکل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی به ارائه گزارشی از فعالیت‌های این اداره‌کل و کانون مداحان پرداخت.

در ادامه، احمد واعظی، رئیس کانون مداحان کشور ضمن تأکید این موضوع که در برهه‌های سخت وحدت تشکل‌های مذهبی گره‌گشا بوده است، تصریح کرد: تشکل‌ها، مؤسسات و کانون‌های بسیاری در کشور در عرصه ستایشگری و ترویج اسلام ناب فعالیت می‌کنند که اتحاد آن‌ها می‌تواند بسیاری از مشکلات جامعه را برطرف کند.

در ادامه جلسه، مداحان شاخص کشور نسبت به عدم توجه در اعمال محدودیت‌های ایام تعطیلات نوروز، باز بودن مرزهای کشورهایی که وضعیت قرمز داشتند و بی‌تدبیری‌هایی که منجر به سخت‌تر شدن وضعیت کرونایی شد گلایه‌مند بودند.

شرایط سخت معیشتی در موج چهارم کرونا، ادامه تعطیلات کسبه و سخت‌تر شدن وضعیت زندگی بسیاری از مردم به‌ویژه قشر کم‌درآمد به‌عنوان دغدغه‌های اصلی هیئتی‌ها و قشر مذهبی محور بحث و گفتگو در این جلسه بود.

همچنين، مداحان اهل بیت(ع) با توجه به این موضوع که هیئت‌های مذهبی در سال گذشته بیش از همه برای کمک به اقشار کم‌برخوردار تلاش کردند و با ادامه مشکلات و سخت‌تر شدن شرایط معیشت اقشار مختلف ملت مردم، کمک‌های مؤمنانه هیئتی‌ها و قشر مذهبی افزایش یافت، تأکید کردند که در ماه مبارک رمضان چراغ هیئات خاموش نمی‌شود و هیئت‌ها با تمرکز به خدمات اجتماعی و استمرار رزمایش ملی مواسات با هدف کمک به معیشت مردم در وضعیت اقتصادی فعلی به فعالیت بپردازند.

یادآور می‌شود، در اين جلسه مقرر شد مداحان و مسئولان هیئت‌های‌ مذهبی، خانواده‌های کم‌درآمد و آسیب‌دیده از كرونا را در مناطق خود شناسايی و برای رفع مشكلات آن‌ها اقدام کنند. آزادی زندانیان، رسیدگی به خانواده‌های بی‌سرپرست، کمک به ازدواج جوانان بی‌بضاعت، اهدای بسته‌های معیشتی از برنامه‌های هيئت‌های مذهبی در رمضان 1442 هجری قمری به شمار می‌روند.

انتهای پیام
captcha