لزوم بررسی چالش‌های انتخاباتی در زنجان
کد خبر: 3964202
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۹
رئیس‌کل دادگستری استان زنجان تاکید کرد:

لزوم بررسی چالش‌های انتخاباتی در زنجان

رئیس‌کل دادگستری استان زنجان بر شناسایی چالش‌های انتخابات در ادوار گذشته تأکید کرد و گفت: باید نقاط ضعف برطرف و نقاط قوت تقویت شود.

لزوم بررسی چالش‌های انتخاباتی در زنجانبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی دادگستری استان زنجان، حجت‌الاسلام والمسلمین اسمعیل صادقی‌نیارکی، رئیس‌کل دادگستری استان زنجان اظهار کرد: هیئت‌های اجرایی به‌خصوص فرمانداران که رئیس هیئت اجرایی هستند باید در این دوره از انتخابات رعایت قانون و مقررات را بیش از پیش مورد توجه قرار دهند.

وی افزود: عدم رعایت قانون توسط اعضای هیئت اجرایی زیبنده نیست. بنابراین، انتظار این است که تلاش شود تا قوانین و مقررات در هیئت‌های اجرایی توسط برگزارکنندگان انتخابات به‌صورت کامل و دقیق رعایت شود.

رئیس‌کل دادگستری استان زنجان تأکید کرد: باید دستگاه‌ها و سازمان‌های مربوطه گزارش دقیق و به هنگام از بروز تخلفات را به دبیر خانه ستاد ارسال کنند تا واکنش، پیگیری و اقدامات پیشگیرانه لازم انجام شود. در برگزاری انتخابات دستگاه‌های اجرایی و متولی برگزاری انتخابات باید تعامل و رویکرد هم‌افزایی داشته باشند.

وی با بیان اینکه مسئولان امر در برگزاری انتخابات سالم و با حضور حداکثری توجه و اهتمام بیش از پیش داشته باشند، گفت: ما به‌عنوان سربازان انقلاب برای تحقق سیاست‌های نظام و مشارکت و حضور حداکثری مردم در انتخابات که  مورد تأکید مقام معظم رهبری است باید تمام تلاش خود را با اقدامات مؤثر انجام دهیم و حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی رویکرد همه مسئولان باشد و نباید این رویکرد به چالش کشیده شود.

رئیس شورای قضایی استان زنجان تصریح کرد: مسئولان مراقبت گفتار و اقدامات خود باشند، دلسرد کردن مردم برای حضور در انتخابات توسط مسئولان گناه نابخشودنی است، چراکه  این کار به منزله  بازی در زمین دشمن است. امروز روز امتحان پس دادن است باید خیلی بصیر و هوشیار بود. گاهی برخی صحبت‌ها و اقدامات و عدم بصیرت و سرباز پیاده نظام دشمن شدن خیانت به نظام و انقلاب است.

صادقی‌نیارکی افزود: در اندیشه اسلامی نگاه به مسئولیت این است که مسئولان تا پایان روز خدمتی به وظایف خود جامه عمل بپوشانند و کوتاهی در این امر گناهی نابخشودنی است. کوتاهی مسئولان امر در انجام وظایف توسط دستگاه‌های اطلاعاتی گزارش شود و دستگاه قضایی صلاحیت رسیدگی به ترک فعل‌ها را دارد و در صورت گزارش این امر و محرز شدن ترک فعل مسئولان، برابر قانون و با قاطعیت برخورد خواهد شد.

وی بیان کرد: هیئت‌های اجرایی در بررسی سوابق کاندیداها دقت کامل کنند. برخی سوابق و تجربیات نشان می‌دهد تعدادی از اعضای شورای شهر زنجان و بعضی از شهرهای دیگر استان به‌ خاطر تخلفاتی که داشتند، خسارات فراوانی به مردم و شهر وارد شد، باید مراقبت شود این افراد دوباره مورد تأیید قرار نگیرند و وارد عرصه انتخابات نشوند و این بی‌توجهی و کم‌کاری در تأیید صلاحیت کاندیدها نباید تکرار شود.

این مسئول با اشاره به اینکه چالش‌های دوره گذشته باید احصا و گزارش شود، گفت: باید با شناسایی چالش‌ها، نقاط ضعف را برطرف کنیم و بر نقاط قوت بیفزاییم.

انتهای پیام
captcha