ویژه‌برنامه‌های ماه‌ رمضان شهرداری تبریز اعلام شد
کد خبر: 3964532
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۲

ویژه‌برنامه‌های ماه‌ رمضان شهرداری تبریز اعلام شد

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تبریز ویژه‌برنامه‌های شهرداری در ماه مبارک رمضان را با عنوان «رویش دوباره در بهار معنویت» اعلام کرد و گفت: این ویژه برنامه‌ها به دلیل گسترش شیوع ویروس کرونا از طریق فضای مجازی برگزار می‌شود.

ویژه‌برنامه‌های ماه‌ مبارک رمضان شهرداری تبریز اعلام شدبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام احمد حمیدی، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز، امروز، 25 فروردین‌ماه در جمع خبرنگاران گفت: برنامه‌های فرهنگی اجتماعی و هنری شهرداری در ماه مبارک رمضان با هدف تعمیق اُنس و الفت شهروندان به ویژه نوجوانان و جوانان با مفاهیم قرآنی، ترویج نشاط معنوی در بین شهروندان و بهره‌مندی هرچه بیشتر شهروندان از فضایل ماه مبارک رمضان در فضای مجازی برگزار می‌شود که نویدبخش ماهی پر نشاط همراه با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی است.

وی درباره برنامه‌های ماه مبارک رمضان این‌معاونت با عنوان «رویش دوباره در بهار معنویت» افزود: باتوجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم در خانه ماندن، ویژه برنامه‌های ماه مبارک رمضان با محوریت فضای مجازی میهمان‌ خانه‌های شهروندان مؤمن و خدا دوست تبریز خواهدبود.

حمیدی، طرح ختم قرآن در فضای مجازی با حضور قرآن آموزان فرهنگسراها، جزء‌خوانی قرآن کریم از اول رمضان به صورت مجازی، آموزش احکام و احادیث قرآنی، تلاوت و تفسیر و ترجمه قرآن و مناجات خوانی و ارائه نکات تغذیه سالم در ایام ماه مبارک رمضان با تاکید بر ویروس کرونا را از جمله برنامه‌های مراکز فرهنگی شهرداری در ماه مبارک رمضان عنوان کرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز، مسابقه مجازی عکس و فیلم «تصویر بندگی» ویژه روزه اولی‌ها با هدف تشویق کودکان و نوجوانان به روزه داری و گذرندان اوقات فراغت ازطریق انجام کار هنری را یکی از طرح‌های ماه مبارک رمضان امسال عنوان کرد که توسط مدیریت فرهنگی مناطق دهگانه اجرا خواهد شد.

وی مسابقه کتابخوانی مجازی برآستان جانان ویژه عموم شهروندان را از دیگر برنامه‌های فرهنگی مراکز فرهنگی شهرداری تبریز در ماه مبارک رمضان عنوان کرد که در راستای ترویج خوانش کتاب‌های دینی و مذهبی و ادامه پویش در خانه بمانیم کتاب بخوانیم توسط مراکز فرهنگی مناطق دهگانه‌شهرداری تبریز با انتشار فراخوان و فایل کتاب‌های منتخب در وبسایت مناطق دهگانه و کانال‌های اطلاع رسانی‌مراکز فرهنگی شهرداری‌برگزار خواهد شد.

حمیدی گفت: طرح مسابقه مجازی خطاطی و کتابت قرآنی با هدف ایجاد فضای معنوی با بهره‌گیری از هنر خوشنویسی ویژه هنرمندان خوشنویسی از دیگر طرح‌های ماه مبارک رمضان امسال است که با اعلام فراخوان به هنرجویان مربیان و هنرمندان خوشنویس آثار خوسنویسی به صورت فایل جمع آوری و پس از داوری نتایج به صورت نمایشگاه مجازی در معرض دید عموم در خواهد آمد.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز، مسابقه مجازی قصه و خاطره‌های رمضان ویژه عموم شهروندان و همچنین مسابقه نقاشی‌ها و پیام‌های قرآنی ویژه کودکان و نوجوانان را از دیگر برنامه‌های فرهنگی و هنری ماه مبارک رمضان اعلام کرد.

وی آغاز جزخوانی قرآن تحت عنوان «در محضر خدا» با هدف ترویج فرهنگ قرآنی ویژه عموم شهروندان را که هر جزء از قرآن در یک برنامه مجازی به صورت وبینار توسط قاریان قرآن و اساتید مختلف تلاوت ترجمه و تفسیر خواهد شد را از دیگر برنامه‌های مراکز فرهنگی شهرداری تبریز در ماه مبارک رمضان عنوان کرد که درفضای مجازی پخش خواهد شد.

حمیدی طرح نمایشگاه مجازی نان و خرما و هنر تزئین سفره افطار ویژه بانوان را از دیگر برنامه‌های مجازی مراکز فرهنگی شهرداری تبریر در ماه مبارک رمضان امسال بیان کرد.

وی افزود: فراخوان مسابقات مجازی از طرف مدیریت فرهنگی مناطق دهگانه و فرهنگسرای الغدیر در اول ماه مبارک رمضان از طریق کانال‌های مجازی مناطق و وب سایت‌های شهرداری به شهروندان اعلام شده و آثار ارسالی شهروندان پس از دریافت فایل‌ها در فضای مجازی جمع آوری و پس از داوری در روز عید فطر نتایج بصورت مجازی اعلام خواهد شد و به منتخبین هدایایی ارسال خواهد شد.

حمیدی با بیان اینکه ماه مبارک رمضان، ماه اوج بهار معنویت انسان و ماه جبران گذشته برای رسیدن به سعادت و رستگاری در آینده است اظهار امیدواری کرد با همدلی و همراهی شهروندان مومن و خدادوست بتوانیم ویروس منحوس کرونا را شکست دهیم و شاهد اجرای برنامه‌های فرهنگی وهنری مفرح در مراکز فرهنگی و بوستان‌های شهر باشیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز بیان کرد: شهروندان برای اطلاع از برنامه‌های فرهنگی و هنری و استفاده از کلاس‌هایی که در ماه مبارک رمضان به صورت مجازی در شبکه‌های اجتماعی برگزار می‌شود، می‌توانند با فرهنگسرای نزدیک محل سکونت خود تماس بگیرید.

انتهای پیام
captcha