معرفی اسلام در ضیافت افطار دانشگاه ایندیانای آمریکا
کد خبر: 3964834
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۳

معرفی اسلام در ضیافت افطار دانشگاه ایندیانای آمریکا

انجمن دانشجویان مسلمان در دانشگاهی در ایالت ایندیانای آمریکا، با برپایی ضیافت افطاری برای دانشجویان و اعضای هیئت علمی این دانشگاه، فلسفه ماه رمضان و اصول دین اسلام را برای آنها تشریح کردند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از ابوت اسلام، اعضای انجمن تازه تأسیس دانشجویان مسلمان در دانشگاه ترین (Trine) در ایالت ایندیانای آمریکا، با برپایی ضیافت افطاری برای دانشجویان و اعضای هیئت علمی، آغاز ماه رمضان را جشن گرفتند.

حمزه طارق، کارشناس ارشد مهندسی بیولوژیک و رئیس انجمن مسلمانان ترین، در سخنرانی خود خطاب به حضار گفت: ماه رمضان ماه تآمل معنوی است، ماهی است که 1.6 میلیارد مسلمان از طلوع آفتاب تا غروب آفتاب غذا نمی‌خورند و نمی‌نوشند.

طارق ادامه داد: در این ماه ما نه تنها از غذاخوردن، بلکه از غیبت یا دروغ پرهیز و سعی می‌کنیم از انجام عادت‌های بد خودداری کنیم و معنویت خود را رشد دهیم.


وی ادامه داد: رمضان ماه تأمل درونی و زمان خوبی است تا با خود و خانواده خود نزدیک‌تر شوید و سعی کنید خود را به یک شخص بهتر تبدیل کنید.

ده‌ها دانشجو و عضو هیئت علمی در ضیافت افطاری که برگزار شد شرکت کردند. این رویداد به دلیل رعایت پروتکل‌های ایمنی مربوط به کووید 19 به 50 شرکت کننده محدود شد.

اعضای انجمن دانشجویان مختصرا تاریخچه ماه رمضان و اهمیت این ماه مبارک برای مسلمانان را برای  میهمانان شرح دادند.

عبدالرحمن عجبنور، کارشناس ارشد علوم کامپیوتر گفت: روزه باعث می‌شود احساس افراد که نمی‌توانند خودشان را سیر کنند درک کنید. روزه به شما احساس فروتنی،خیرخواهی و بخشش می‌دهد. همچنین به شما ذهن روشنی می‌دهد و عوامل عدم تمرکز را از بین می‌برد.

طارق گفت: ما می‌خواهیم دانشجویان غیرمسلمان را از حقیقت اسلام واقعی آگاه کنیم و دانشجویان مسلمان در دانشگاه بیشتر احساس کنند كه در خانه هستند. سپس حمزه طارق سوره‌ای از قرآن را خواند و بعد از نماز مغرب، افطاری داده شد.

انتهای پیام
captcha