رهایی ۱۹ فرد محکوم به قصاص از چوبه دار در آذربایجان غربی
کد خبر: 3965164
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۰
در سال گذشته انجام شد؛

رهایی ۱۹ فرد محکوم به قصاص از چوبه دار در آذربایجان غربی

رئیس شورا‌های حل اختلاف آذربایجان‌غربی گفت: این شورا در سال گذشته با تلاش‌های انجام شده موفق به اخذ رضایت از اولیای دم مربوط به ۱۹ فقره پرونده شد که در نتیجه این افراد از چوبه دار رهایی یافته و از زندان آزاد شدند.

رهایی 19 فرد محکوم به قصاص  از چوبه دار در آذربایجان غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، هادی صمدی، رئیس شوراهای حل اختلاف آذربایجان‌غربی، در جلسه با اعضای این شورا، اظهار کرد: یکی از اقدامات مثبت و خوب این شورا تلاش برای فراهم کردن شرایط آزادی زندانیان محکوم به قصاص با اخذ رضایت از اولیای دم است.

وی افزود: شوراهای حل اختلاف استان وظیفه دارند تا برای رسیدن به صلح و حل اختلافات در پرونده‌های قضایی تمام تلاش خود را به کار بگیرند که این موضوع در پرونده‌های منجر به قتل از اهمیت بالایی برخوردار است.

رئیس شوراهای حل اختلاف آذربایجان‌غربی ادامه داد: این شورا در سال گذشته با تلاش‌های انجام داده موفق به اخذ رضایت از اولیای دم مربوط به 19 فقره پرونده شد که در نتیجه این افراد از چوبه دار رهایی یافته و از زندان آزاد شدند.

وی بیان کرد: امید است با برنامه‌ریزی و اقدامات فرهنگی مناسب، فرهنگ صلح و سازش در جامعه نهادینه شود و از طرفی افراد در مواجه با مشکلات از درگیری‌ها و عصبانیت‌های زودگذر جلوگیری کنند.

صمدی تصریح کرد: بسیاری از درگیری‌هایی که منجر به قتل فرد می‌شود نتیجه یک لحظه عصبانیت بوده که یک عمر پشیمانی در پی دارد.

 

انتهای پیام
captcha