مسابقات قرآنی کانون جلسات قرآن مساجد دزفول برگزار می‌شود
کد خبر: 3965278
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۷

مسابقات قرآنی کانون جلسات قرآن مساجد دزفول برگزار می‌شود

مسابقات قرآنی کانون جلسات قرآن مساجد شهرستان دزفول به مناسبت ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود.

مسابقات قرآنی کانون جلسات قرآن مساجد دزفول برگزار می‌شود (آمـــــــــاده)محمد اسماعیلی، دبیر کانون جلسات قرآن مساجد شهرستان دزفول در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان از برگزاری مسابقات قرآنی کانون جلسات قرآن این شهرستان به مناسبت ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: این مسابقات در رشته‌های صوت‏، ترتیل، اذان، حفظ، مناجات‌خوانی، پرسش و پاسخ و آثار هنری برگزار می‌شود.

وی گفت: مسابقات صوت قرآن کریم در سه مقطع سنی دبستان، متوسطه اول و متوسطه دوم برگزار می‌شود. مسابقه مقطع تحصیلی دبستان از سوره‌های نباء‏، مطففین، غاشیه، نازعات و بروج‏، مقطع متوسطه اول از سوره‌های ملک، انسان، مدثر و متوسطه دوم از سوره‌های یوسف، نور و قصص است. زمان این مسابقات 7 و 8 اردیبهشت است.

اسماعیلی ادامه داد: مسابقات ترتیل قرآن کریم نیز مانند مسابقات صوت در سه مقطع سنی و در تاریخ 9 و 10 اردیبهشت برگزار می‌شوند. همچنین مسابقات اذان در سه مقطع سنی دبستان، متوسطه اول و دوم برگزار می‌شود. زمان برگزاری این مسابقات 1 اردیبهشت است.

دبیر کانون جلسات قرآن مساجد دزفول افزود: مسابقات حفظ‌ قرآن نیز در سه مقطع سنی دبستان‏، متوسطه اول و دوم برنامه ریزی شده است. مسابقه مقطع دبستان از سوره ناس تا ضحی، متوسطه اول از کل جزء سی و متوسطه دوم از جزء اول و سی قرآن کریم است.

وی گفت: رشته حفظ ویژه قرآن کریم نیز در بخش‌های 5 جزء‏، 10 جزء‏، 15 جزء، 20 جزء و 30 جزء است. زمان برگزاری این مسابقات ۱۶ و ۱۷ اردیبهشت خواهد بود.

مسابقات پرسش و پاسخ و مناجات خوانی از دیگر رشته‌های این مسابقات است که از 2 تا 4 اردیبهشت در سه مقطع سنی برگزار می‌شوند. بخش آُثار هنری این مسابقات در رشته‌های منبت کاری با موضوع قرآن کریم‏، نقاشی و طراحی پوستر برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha