جان باختن ۲۷ بیمار کرونایی در آذربایجان غربی طی ۲۴ ساعت گذشته
کد خبر: 3965487
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۴

جان باختن ۲۷ بیمار کرونایی در آذربایجان غربی طی ۲۴ ساعت گذشته

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی گفت: آمار افراد جان باخته در اثر کرونا بسیار بالا است به طوری که طی یک روز ۲۷ نفر در استان فوت کرده‌اند.

ارسالی امروز ا جان باختن ۲۷ نفر بر اثر کرونا در ۲۴ ساعت گذشتبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، جواد آقازاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی، ۲۹ فروردین ماه، در صد و دوازدهمین جلسه ستاد استانی مقابله و مدیریت بیماری کرونا، اظهار کرد: روز ارتش را تبریک عرض کرده و باید گفت که آذربایجان‌غربی به مانند سایر استان‌ها وارد موج چهارم بیماری کرونا شده است و تعداد مبتلایان و بیماران بستری و فوتی سیر صعودی را طی می‌کند.

آقازاده بیان کرد: با اعمال محدودیت‌ها میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی نسبت به هفته قبل بهتر شده به طوری که میزان رعایت استفاده از ماسک در استان به ۶۰ درصد رسیده است.

وی افزود: تعداد افراد جان باخته در اثر کرونا زیاد بوده و فوت ۲۷ نفر در یک روز خبر بسیار بدی است و برای بنده و همکارانم در دانشگاه کابوس محسوب می‌شود این درحالی است که هنوز در ابتدای موج هستیم و باید با تشدید نظارت بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی شیوع بیماری را کنترل کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: فاصله بستری بیماران تا بستری در بخش مراقبت‌های ویژه و فوت بیماران بسیار کوتاه شده و سنین ابتلا نیز با کاهش مواجه بوده که نگرانی‌ها را بیش از گذشته کرده و یک همکاری و همدلی همگانی نیاز است تا این بیماری تحت کتنرل شود.

وی ادامه داد: نباید از مبارزه در برابر این بیماری منحوس خسته شویم و باید پای کار بایستیم، پروتکل‌ها را رعایت کرده تا با واکسیناسیون، بتوانیم وضعیت را کنترل کنیم در حال حاضر تعداد یک هزار و ۳۳۸ بیمار در استان بستری هستند که در صورت عدم رعایت پروتکل‌ها این تعداد به یک هزارو ۸۰۰ بیمار خواهد رسید.

آقازاده اظهار کرد: ترددها در کل استان کنترل نمی‌شود باید برای جلوگیری از انتشار از تردد خودروهای غیر بومی ممانعت کرد زیرا ممکن است داخل خودرو غیر بومی فردی که دچار علایم بیماری کرونای انگلیسی است وجود داشته باشد این فرد چه مهمان باشد و یا غیر مهمان، صاحبخانه و یا واحد صنفی را که برای خرید به آن‌جا مراجعه کرده مبتلا می‌کند و بالعکس اگر خودش هم گرفتار بیماری نباشد و طرف مقابل درگیر بیماری باشد مبتلا خواهد شد.

وی گفت: ترددهای روزانه و شبانه باید محدود شوند از مسئولان خواهش می‌شود که محدودیت‌ها اعمال شوند و نظارت کامل صورت بگیرد مردم هم کمک و همکاری کنند اگر محدودیتی ایجاد شد ناراحت نشوند مامورین اداره صمت و نیروی انتظامی به خاطر سلامتی مردم این محدودیت‌ها را اعمال می‌کنند.

انتهای پیام
captcha