برگزاری کارگاه‌های آموزشی «غدیرشناسی» در ابهر
کد خبر: 3965998
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۲

برگزاری کارگاه‌های آموزشی «غدیرشناسی» در ابهر

مسئول نمایندگی بنیاد بین‌المللی غدیر در شهرستان ابهر از برگزاری کارگاه‌های آموزشی «غدیرشناسی» خبر داد و گفت: نخستین کارگاه در سال 1400 برای اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان زنجان برگزار شد.

برگزاری کارگاه‌های آموزشی «غدیرشناسی» در ابهربه گزارش ایکنا از زنجان، سیدقاسم موسوی، مسئول نمایندگی بنیاد بین‌المللی غدیر در شهرستان ابهر، 31 فروردین‌ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برگزاری کارگاه‌های تخصصی غدیرشناسی برای اقشار مختلف یکی از برنامه‌های مهم این بنیاد است تا اهمیت مسئله غدیر و موضوع ولایت بر همگان آشکار شود.

وی از برگزاری نخستین کارگاه آموزشی «غدیرشناسی» در سطح یک برای ارتقای بینش ولایی و معرفتی اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان زنجان با تدریس حجت‌الاسلام والمسلمین جعفر رحیمی، امام‌جمعه شهر ابهر خبر داد و گفت: این کارگاه در روزهای 29 و 30 فروردین‌ماه از طریق فضای مجازی و به شکل آنلاین برگزار شد.

این مسئول با اشاره به اینکه فایل سخنرانی نیز در دسترس غدیرپژوهان قرار گرفته است، ادامه داد: این دوره آموزشی به‌عنوان آموزش ضمن خدمت برای مشارکت‌کنندگان تلقی شده و از امتیاز فرهنگی برخوردار است و برای همه شرکت‌کنندگان نیز گواهی شرکت در کارگاه آموزشی سطح یک غدیرشناسی صادر خواهد شد.

مسئول نمایندگی بنیاد بین‌المللی غدیر در شهرستان ابهر بیان کرد: آشنایی با فضایل امیرالمؤمنین علی(ع)، آشنایی با خطبه غدیر، غدیر در آیات و روایات، غدیر و انقلاب اسلامی، پاسخ به شبهات و وظایف ما در قبال غدیر از سرفصل‌های این کارگاه بود.

وی نشر و ترویج مفاهیم و فرهنگ غنی علوی، آموزش، ترغیب و ترویج مبانی معرفتی، اخلاقی و تربیتی گروه‌های هدف مبتنی بر آموزه‌های علوی و نیز گسترش و تقویت گفتمان ولایی بر اساس اندیشه‌های مکتب اهل‌ بیت(ع) را از اهداف برگزاری کارگاه‌های غدیرشناسی برشمرد.

موسوی بر لزوم ادامه این طرح در حوزه‌های مختلف مانند آموزه‌های علوی، پیروی از سبک زندگی اهل‌ بیت(ع) و اشاعه آن در بین اساتید، کارکنان و دانشجویان مراکز آموزش عالی منطقه و استان تأکید و افزود: به‌زودی و با حمایت هر چه بیشتر امام‌جمعه ابهر، این طرح در سطح ادارات و عموم جامعه در شهرستان ابهر و استان زنجان بسط و گسترش می‌یابد.

انتهای پیام
captcha