تشکیل تیم نظارت بر مصوبات ستاد مقابله با کرونا در آذربایجان غربی
کد خبر: 3966100
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۱

تشکیل تیم نظارت بر مصوبات ستاد مقابله با کرونا در آذربایجان غربی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: تیم نظارت بر نحوه اجرای مصوبات ستاد مقابله با کرونا در آذربایجان غربی تشکیل می‌شود.

ارسالی امروز ا تشکیل تیم نظارت بر مصوبات ستاد مقابله با کرونا در آذربایجان غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، علی مصطفوی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی، 31 فروردین ماه، در یکصد و سیزدهمین جلسه ستاد مقابله با کرونا، اظهار کرد: تیم نظارت بر نحوه اجرای مصوبات ستاد مقابله با کرونا تشکیل می‌شود که این تیم با مسئولیت دانشگاه علوم پزشکی و با حضور هلال احمر، بسیج، بازرسی، اتاق اصناف و نیروی انتظامی فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

وی افزود: این تیم به‌صورت روزانه و مستمر بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی و اجرای الزامات محدودیت‌های هوشمند در سازمان‌های دولتی و سایر بخش‌ها نظارت خواهد داشت و به فوریت با هر گونه تخلف برخورد می‌کنند.

مصطفوی بیان کرد: تشکیل صف‌های نامنظم و ازدحام در مقابل فروشگاه‌های زنجیره‌ای یک فاجعه است و با وجود تأکیدات فراوان ولی متأسفانه باز هم در مقابل برخی فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای شاهد تشکیل صف‌های نامنظم و ازدحام برای دریافت اقلام اساسی مردم هستیم.

وی ادامه داد: صمت باید برای مدیریت و جلوگیری از تکرار چنین صحنه هایی سریعاً وارد عمل شود و علی‌رغم اینکه اصناف در شرایط سخت اقتصادی قرار دارند ولی به خوبی همکاری داشته‌اند و ستاد استانی راهکارهای حمایتی خود از اصناف از جمله در بحث مالیات و سرمایه در گردش را به ستاد ملی ارائه خواهد نمود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی، تصریح کرد: لزوم دقیق دورکاری در ادارات، فعال کردن شورای اطلاع رسانی و  پرهیز از صدور فله‌ای برگه‌های تردد، بر اعمال مدیریت درست و قانونی بر روند تزریق واکسن اهمیت ویژه‌ای دارد.

وی گفت: تزریق واکسن باید طبق اولویت‌های ابلاغی وزارت بهداشت باشد و در صورت تخلف و یا سوء استفاده از بحث تزریق واکسن قطعا با متخلفین برخورد خواهد شد.

مصطفوی اظهار کرد: از فرمانداران درخواست می‌شود تا بر ممنوعیت ورود و خروج و نیز ترددهای شبانه نظارت جدی انجام دهند.

وی ادامه داد: با توجه به برگزاری آموزش مجازی مدارس، در شرایط فعلی طبق ابلاغ قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا، موضوع حضور یک سوم کادر اداری آموزشی و پرورشی منتفی شد.

ضرورت همراهی مردم در اجرای محدودیت ها

رسول مقابلی، فرماندار ارومیه در این جلسه گفت: برای حفظ جان و سلامتی مردم، همه با هم افزایی فعالانه، عزم خود را برای مبارزه با ویروس کرونا جزم کنند.

وی افزود: با توجه به اینکه آمار مبتلایان به کرونا همچنان در حال افزایش بوده، مسئولان اجرایی و نظارتی ضروری است با تدابیر ویژه و با تشدید نظارت نسبت به اجرای محدودیت‌ها اهتمام جدی داشته باشند.

مقابلی بیان کرد: ۲۵ تیم متشکل از سازمان صمت، اتاق اصناف، اتحادیه‌ها، نیروی انتظامی و با نظارت مرکز بهداشت و فرمانداری، اجرای محدودیت‌ها را در شهرستان کنترل می‌کنند.

وی ادامه داد: هم اکنون اکثر مشاغل گروه‌های شغلی ۲، ۳ و ۴ در ارومیه تعطیل هستند و ضرورت حمایت از مشاغل آسیب دیده و ارجاع مشکلات آن‌ها به ستاد ملی کرونا، بیش از پیش احساس می‌شود.

فرماندار ارومیه، اظهار کرد: محدودیت‌ها در پارک‌ها، بوستان‌ها، تفرجگاه‌ها و باغ رضوان ادامه دارد ودر حوزه ممنوعیت تردد شبانه و بین شهری، مناطق استقرار پلیس و برخوردهای قانونی افزایش یافته، اما همچنان همراهی خود مردم ضروری است.

انتهای پیام
captcha