جان باختن ۱۴ بیمار کرونایی در آذربایجان‌غربی
کد خبر: 3966260
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۷

جان باختن ۱۴ بیمار کرونایی در آذربایجان‌غربی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۴ بیمار در شهرستان‌های ارومیه، پلدشت، پیرانشهر، چایپاره، خوی، سلماس، مهاباد، نقده و بوکان جان باختند.

ارسالی امروز ا جان باختن ۱۴ بیمار کرونایی در آذربایجان‌غربیجواد آقازاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی، در گفت‌و‌گو با ایکنا از آذربایجان‌غربی، اظهار کرد: در شبانه روز گذشته، هزار و ۴۶۴ نفر در آذربایجان غربی به کرونا مبتلا و ۲۷۲ تن از آنان در مراکز درمانی بستری شدند.

وی افزود: با بستری شدن این تعداد بیمار، کل بستری شدگان سندرم حاد تنفسی در آذربایجان غربی به هزار و ۳۵۳ نفر رسید که از این تعداد بیشترین تعداد بستری‌ها با ۹۷ نفر در ارومیه، ثبت شده است.

آقازاده بیان کرد: ۲۵۳ نفر از این افراد در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند و ۶۰ نفر نیز فقط با استفاده از دستگاه ونتیلاتور تنفس می‌کنند و در این مدت ۱۴ بیمار شامل ۴ بیمار در ارومیه، یک بیمار در پلدشت، یک نفر در پیرانشهر، یک نفر در چایپاره، دو بیمار در خوی، یک نفر در سلماس، یک تن مهاباد، دو تن نقده و یک بیمار دربوکان جان باختند و مجموع فوتی‌های ناشی از کرونا در استان به 4 هزار و ۳۳ نفر رسید.

وی ادامه داد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا ۱۴۴ هزار و ۴۱ تن به این بیماری مبتلا شدند و در صورت عدم کنترل و پیشگیری شاهد افزایش مبتلایان و فوتی‌ها خواهیم بود که بسیار نگران کننده است.

انتهای پیام
captcha