ایجاد جذابیت در محتواهای مجازی دینی؛ راهی برای گسترش معارف اسلامی
کد خبر: 3966637
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۸

ایجاد جذابیت در محتواهای مجازی دینی؛ راهی برای گسترش معارف اسلامی

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام‎‌نور چهارمحال‌و‌بختیاری با اشاره به گستردگی فضای مجازی و وجود مخاطبان بسیار آن، گفت: می‌توان با جذاب کردن محتواهای دینی در فضای مجازی از این فرصت برای ترویج و گسترش معارف دینی استفاده کرد.

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین اسماعیل رئیسی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام‎‌نور چهارمحال‌و‌بختیاری‌ در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال‌و‌بختیاری، اظهار کرد: فضای مجازی بر‌حسب طبیعت و ذائقه برخی مردم که غالبا به سمت راحتی‌، دنیا‌طلبی‌ و شیرینی‌های دنیا سوق پیدا کرده، به محیط مناسبی برای هواها و امیال نفسانی تبدیل شده است.

وی افزود: می‌توان این فضا را به عنوان یک راه ارتباطی قوی برای گشایش مشکلات امروز معرفی و از این موقعیت برای پیشرفت در زمینه‌های دینداری و تقوا و آگاهی‌بخشی در تمامی امور استفاده کرد.

وی با اشاره به گستردگی فضای مجازی و وجود مخاطبان بسیار آن، تصریح کرد: می‌توان با جذاب کردن محتواهای دینی در فضای مجازی از این فرصت برای ترویج و گسترش معارف دینی استفاده کرد، گرچه برخی تلاش دارند از این فضا به تخریب دین بپردازند اما زمانی که معارف دینی از جذابیت بالایی برخوردار باشد قطعا مخاطبان به سمت و سوی مباحث دینی گام برمی‌دارند که ممکن است در فضای حقیقی چنین اتفاقی رخ ندهد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام ‎نور چهارمحال‌وبختیاری افزود: حال زمانی که امکان جداشدن از این فضا را نداریم و چالش‌های بسیاری به واسطه آن ایجاد شده لازم است به همان میزان که در مسیر روابط نامربوط از این فضا استفاده می‌شود به همان میزان نیز می‌توان از آن در مسیر تقوا استفاده شود تا حدودی بتوانیم جامعه را نجات دهیم.

وی بیان کرد: این شرایط می‌طلبد تا فرهیختگان، علما و همه کسانی که در این فضا فعال هستند خود را به این محیط نزدیک‌تر و به فضای مجازی مسلح و از این فضا برای مقابله با چالش‌ها استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه فضای مجازی هم می‌تواند در بی‌تقوا شدن مردم و هم در باتقوا شدن آن‌ها تاثیر‌گذار باشد، گفت: از آنجایی که بسیاری از مردم جامعه به‌خاطر مشکلات کاری و فکری در محیط‌های مذهبی حاضر نمی‌شوند تا کلام حق را بشنوند، لذا می‌توانیم با استفاده از این فضا که اکثریت مردم از هر قشر و سلیقه‌ای که بیشترین ساعات خود را در آن می‌گذرانند مباحث دینی را به بهترین نحو ممکن آموزش دهیم.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام ‎نور چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه فضای مجازی دامنه جهان‌گونه‌ و وسیعی دارد که فضای فیزیکی چنین امکانی را ندارد، تصریح کرد: در دانشگاه مباحث دینی برای تعداد اندکی از دانشجویان مطرح می‌شود که این امر نسبت به فضای مجازی با توجه به مخاطبان بالای آن تاثیر چندانی ندارد زیرا در فضای مجازی با مخاطبان گسترده‌ای مواجه هستیم که می‌توانیم در راستای تبلیغ مسائل دینی گام برداریم و موفق باشیم، از طرفی می‌توان در این فضای گسترده، از مسائل معرفتی و دینی با کیفیت بالاتر و محتوای قوی‌تر بهره‌مند شد.

وی تصریح کرد: می‌توان در فضای مجازی کتاب و مقاله در قالب تفسیر قرآن کریم، بیان احادیث در مسیر اعتقادات و اخلاقیات اجتماعی مردم به منظور انجام اقدامات گسترده نشر داد تا مخاطبان از این طریق به سمت مباحث دینی و گسترش سوق پیدا کنند.

انتهای پیام
captcha