چشمان بینایی که کمبود امکانات روشندلان قرآنی را نمی‌بینند + فیلم
کد خبر: 3967970
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۴

چشمان بینایی که کمبود امکانات روشندلان قرآنی را نمی‌بینند + فیلم

قرآن‌آموزان روشندل برای فراگیری قرآن و بهره‌گیری از استعداد خود در این حوزه مشکلاتی دارند که سال‌هاست وجود دارد، اما انگار عزم عمومی برای حل مشکلات این قشر برای ادامه مسیر آموزش‌های قرآنی وجود ندارد.

به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، قرآن‌آموزان نابینا برای آموزش قرآن در خراسان‌جنوبی مشکلاتی دارند. از مکانی برای فراگیری این آموزش‌ها تا حتی عدم برخورداری از کتاب‌های خط بریل و چه سخت است حافظ و قاری قرآن باشی، اما کتاب برای ارائه و تقویت آموزش‌های خود نداشته باشی.

مؤسسه قرآن و عترت نورالامین بیرجند از سال ۱۳۸۷ کار خود را آغاز کرد و با هدف تأمین و ترویج فرهنگ قرآنی با اولویت کار برای معلولان تاکنون فعالیت می‌کند. این مؤسسه تلاش کرد با تمام کاستی‌هایی که وجود دارد برای نابینایان شرایطی را فراهم کند تا بتوانند بهتر به آموزش تخصصی قرآن بپردازند.

این مؤسسه در سال ۹۰ پنجاه سری قرآن را به صورت رایگان از سوی معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس مرکز توسعه قرآنی گرفت و در استان توزیع کرد. در سال ۹۲ و 97 نیز این توزیع‌ها ادامه یافت.

امسال نیز به همت پیگیری‌ها سه سری قرآن بین نابینایان قرآن‌آموز توزیع شد. این مؤسسه که در طول این سال‌ها با تمام توان در کنار نابینایان و معلولان بوده، اکنون حتی فضای مناسبی برای ارائه آموزش‌ها ندارد، به گونه‌ای که در یک اتاق به ارائه آموزش‌ها می‌پردازد.

مسئولان و قرآن‌آموزان این مؤسسه که تنها مؤسسه تخصصی قرآن‌آموزی نابینایان در استان است، به بیان مشکلات آموزش قرآن برای افراد نابینا می‌پردازند.

انتهای پیام
captcha