کانون شعرا در سراسر کشور راه‌اندازی می‌شود
کد خبر: 3968497
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۴
در مراسم افطار با شاعران آیینی مطرح شد:

کانون شعرا در سراسر کشور راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: در چند ماه آینده، کانون شعرا در تمام کشور به همت سازمان تبلیغات اسلامی راه‌اندازی خواهد شد.

کانون شعرا در سراسر کشور راه‌اندازی می‌شودبه گزارش ایکنا؛ به نقل از روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، مراسم افطاری ۳۰ شاعر آیینی برجسته کشور با حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در کافه قرار مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی «سرچشمه» برگزار شد.
 
حجت‌الاسلام قمی در این جمع صمیمانه با بیان اینکه اهتمام ما در سازمان تبلیغات توجه به حوزه شعر آئینی است، اظهار کرد: سازمان تبلیغات اسلامی در سال ۱۴۰۰ برای شکوفایی حوزه شعر آیینی تلاش بیشتری خواهد داشت و حمایت از شعرای آیینی از اولویت‌های این سازمان به شمار می‌رود.
 
وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر عملیاتی شدن مفاهیم دینی و توجه به تواصی به حق و صبر تصریح کرد: شعر آئینی قله تواصی به حق و صبر بوده و تمام زحمات این حوزه بردوش شعرای آئینی است.
 
قمی با اشاره به نزدیکی شب قدر و برگزاری انتخابات ریاست جمهوری یادآور شد: به گفته مقام معظم رهبری، «انتخابات، شب قدر نظام» است، بنابراین اینکه چه کسی می‌آید، شاید خیلی مهم نباشد. آنچه در این میان اهمیت دارد، این است که «پرچم حق» نسبت به قبل، بیشتر به اهتراز در آید و اینجاست که مصداق تواصی به‌حق و تواصی به صبر محقق می‌شود.
 
حجت‌الاسلام باباخانی مدیرکل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی در ادامه بابیان اینکه معتقدیم نقطه قوت فرهنگی کشور هیئات مذهبی هستند و بار این مجموعه‌ها هم بر دوش شعرای آیینی است، بیان کرد: در چند ماه آینده و به همت سازمان تبلیغات اسلامی کانون شعرا در تمام کشور راه‌اندازی خواهد شد، اگرچه پیش از این، کانون مداحان و شاعران یکی بودند، اما اداره کل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی در ماه‌های اخیر با حضور ۳۰ هزار مداح، انتخابات «کانون مداحان» را برگزار کرد و مداحان از جمع شاعران جدا شدند.
 
وی افزود: بعد از انتخابات ریاست جمهوری، انتخابات کانون شعرا با حضور شاعران آئینی و نغمه‌سرایان سراسر کشور برگزار می‌شود و از نظرات کارشناسی پیشکسوتان عرصه شعر آیینی در این زمینه بهره‌مند می‌شویم.
 
حجت‌الاسلام محمدجواد زمانی، شاعر آئینی نیز در این مراسم، از توجه به شکل‌گیری کانون شاعران آئینی از سوی سازمان تبلیغات اسلامی، قدردانی کرد و داشتن اساسنامه جامع برای این کانون را ضروری برشمرد.
 
جواد حیدری شاعر آئینی در ادامه این مراسم با اشاره به این موضوع که وظیفه سنگینی برعهده شعرای آیینی قرار دارد، بیان کرد: شاید بتوان به جرئت گفت که هرکدام از شعرای آیینی حاضر در این جلسه، به‌مثابه شهید حسن طهرانی مقدم در حوزه شعر هستند، زیرا بار جلسات مذهبی کشور بر دوش این رفقاست، هرچند که بسیاری از این زحمات دیده نمی‌شود.
 
وی با بیان اینکه شعرای آیینی همواره مورد توجه و عنایات مقام معظم رهبری هستند، گفت: در حال حاضر نگاه خوبی به شاعران در وزارت ارشاد و دیگر دستگاه‌های فرهنگی کشور وجود ندارد، از این رو راه‌اندازی کانون شاعران از سوی سازمان تبلیغات اسلامی، امری قابل‌تحسین است که باید هر چه زودتر محقق شود.
 
مصطفی صابر خراسانی نیز در این مراسم با بیان اینکه مردم ما دوستدار اهل‌بیت(ع) هستند و باید توجه بیشتری به شعر آئینی شود، افزود: باید به دغدغه خانواده‌های مذهبی در فضای مجازی توجه شود این در حالی است که سهم مذهبی‌ها و شعرای آئینی در این فضا بسیار ناچیز است و امیدواریم به‌زودی شاهد فعالیت فرهنگی بیشتری در فضای مجازی باشیم.
 
این شاعر اهل‌بیت با تأکید براینکه شاعران مذهبی در رسانه و فضای مجازی صاحب کرسی نیستند، از نهاد‌های فرهنگی خواست با حضور پررنگ خود در این فضا، نقش‌آفرینی بیشتری داشته باشند و مسئولان فرهنگی نگاهشان فقط معطوف به شاعران پایتخت نباشد.
 
هادی جان‌فدا، دیگر شاعر آئینی هم گفت: ما در سال‌های اخیر آن‌چنان مرعوب رسانه شدیم که از حوزه تولید کتاب و پژوهش غافل ماندیم و این می‌تواند زنگی خطری برای قشر شاعران محسوب شود. این در حالی است که باید به زیرساخت‌های حوزه‌های نظری توجه بیشتری شود، به‌گونه‌ای که اندیشه‌های شاعران آئینی در حوزه‌های نظری مورد توجه کرسی‌های دانشگاهی و ادبی قرار گیرد.
 
یادآور می‌شود، در پایان این مراسم برخی از شاعران حاضر در جمع همچون مرتضی امیری اسفندقه، احمد علوی، محمدرضا طهماسبی و محمد رسولی به قرائت اشعار خود در وصف ائمه اطهار(ع) پرداختند.
انتهای پیام
captcha