تلاش صهیونیست‌ها برای تقلیل فلسطین از مسئله جهان اسلام به جهان عرب
کد خبر: 3969277
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۴
سخنرانان دومین کنگره بین‌المللی قدس هشدار دادند:

تلاش صهیونیست‌ها برای تقلیل فلسطین از مسئله جهان اسلام به جهان عرب

سخنرانان دومین کنگره بین‌المللی قدس شریف، با تأکید بر حمایت همه مسلمانان از فلسطینیان، از تلاش برخی کشورهای عربی برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی انتقاد کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از ستاد خبری دومین کنگره بین‌المللی قدس شریف، عبدالهادی آونج محمد، نماینده تام‌الاختیار نخست‌وزیر مالزی در امور خاورمیانه امروز در دومین کنگره بین‌المللی قدس شریف که به صورت مجازی برگزار شد، موضع محکم و سرسخت جمهوری اسلامی ایران در برابر صهیونیست‌ها را موجب خشنودی مسلمانان جهان ارزیابی کرد و گفت: سرزمین فلسطین متعلق به همه ادیان و انبیای الهی بوده و اشغال این سرزمین توسط صهیونیست‌ها حرام است و مسلمانان در برابر تجاوزگری و جنایت آنها آماده دفاع و فداکاری هستند.

آونج محمد با انتقاد از تلاش برخی کشورهای اسلامی برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی ابراز داشت: وای بر کسانی که از هوای نفس خود پیروی کرده و به دنبال برقراری ارتباط با دشمن مسلمانان هستند.

تلاش صهیونیست‌ها برای تقلیل مسئله فلسطین از مسئله جهان اسلام به مسئله جهان عرب / آماده

نماینده تام‌الاختیار نخست‌وزیر مالزی در امور خاورمیانه، مقاومت مردم مظلوم فلسطین در برابر اشغالگران را ستود و اظهار داشت: سقوط و نابودی اسرائیل و حامیان آنها وعده الهی است؛ انقلاب اسلامی نیز همواره به دنبال رها کردن مسلمانان از بند استعمار فکری و فرهنگی بوده است.

آونج محمد شکست‌های پی در پی رژیم صهیونیستی و حامیان آنها در برابر محور مقاومت را مورد توجه قرار داد و گفت: از زمان اشغال فلسطین توطئه‌های بسیاری در میان امت‌های اسلامی شکل گرفته است، یکی از این توطئه‌ها معامله قرن بوده است که هیچکدام به سرانجام نرسیده است.

وی روز جهانی قدس را دارای ابعاد دینی و سیاسی ارزیابی و اظهار کرد: هیچگاه دفاع جمهوری اسلامی از اسلام و مسلمانان در حد بیانیه‌های سیاسی نبوده است، بلکه در عمل این دفاع را ثابت کرده و شهدای زیادی را تقدیم کرده است.

 مقاومت به برکت انقلاب اسلامی محوری قدرتمند است

شیخ عبدالله دقاق دیگر سخنران دومین کنگره بین‌المللی قدس شریف که به صورت مجازی  از طریق abaarat.tv پخش می‌شد، به تلاش کشورهای غربی برای تضمین موجودیت رژیم صهیونیستی اشاره کرد و یادآور شد: امروز به برکت انقلاب اسلامی،  محور مقاومت در منطقه بسیار قدرتمند و عزتمند شده است.

تلاش صهیونیست‌ها برای تقلیل مسئله فلسطین از مسئله جهان اسلام به مسئله جهان عرب / آماده

وی پاسداشت روز قدس را بسیار مهم برشمرد و خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) با پایه‌گذاری روز جهانی قدس بر همه مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان تکلیف کرد که به بزرگداشت مسئله قدس و فلسطین بیاندیشند، زیرا قدس متعلق به همه مسلمانان است و همه امت‌های اسلامی باید این روز بزرگ را پاس بدارند. 

عالم مبارز بحرینی، سرزمین قدس را بسیار شریف و با عظمت دانست و گفت: این سرزمین شریف را با زور از مسلمانان غصب کرده اند، از این رو باید قدس را با زور آنها پس بگیریم و آن را به صاحبان اصلی آن و مسلمانان بازگردانیم.

وی با بیان اینکه روز قدس نشانه‌ای از افول و نابودی رژیم اشغالگر صهیونیستی است و باید آن را جشن گرفت، تصریح کرد: در روزهای اخیر شاهد اصابت موشک به نزدیکی رآکتور هسته‌ای اسرائیل غاصب بودیم که انفجار در کارخانه اسلحه‌سازی و آتش‌سوزی در فرودگاهی در این رژیم تزلزل ایجاد کرد.

شیخ عبدالله دقاق افزود: تمامی این اتفاق‌ها نشان می‌دهد بر خلاف ادعاهای صهیونیست‌ها و رسانه‌های غربی، اسرائیل یک ببر کاغذی است که هیچ قدرتی ندارد و در حال افول و شکست کامل است و کشورهای اسلامی و خاورمیانه هیچ وابستگی به این رژیم جعلی ندارند.

وی در پایان با بیان اینکه امروز رژیم صهیونیستی از همه طرف محاصره شده و محور مقاومت، این خانه عنکبوتی را تحقیر کرده است، گفت: به زودی با گسترش محور مقاومت شاهد آزادی فلسطین و مسجد الاقصی خواهیم بود و اسرائیل غاصب به زباله‌دان تاریخ خواهد رفت.

شکست صهیونیسم حتمی است 

حجت‌الاسلام والمسلمین فواد کاظم المقدادی نیز به فتنه‌انگیزی رژیم صهیونیستی در میان کشورهای اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: شکست و نابودی آنها براساس آیات قرآن کریم حتمی است.

وی با بیان اینکه پس از حرکات جهادی در فلسطین، صهیونیست‌ها این گروه‌های جهادی را متفرق، محاصره و تضعیف کردند، افزود: صهیونیست‌ها به دنبال ایجاد یک هویت جعلی برای فلسطینی‌ها بودند تا جهاد و مقاومت را در میان آنها از میان برده و آنها را به سمت دیپلماسی ببرند.

تلاش صهیونیست‌ها برای تقلیل مسئله فلسطین از مسئله جهان اسلام به مسئله جهان عرب / آماده

دبیرکل مجمع علمی ثقلین ادامه داد: صهیونیست‌ها تلاش کردند تا مسئله فلسطین را یک مسئله عربی و نه اسلامی جلوه دهند و این توطئه آنها یک مرحله دیگر از عادی‌سازی روابط با کشورهای اسلامی بود.

وی با اشاره به عادی‌سازی روابط اسرائیل با همسایگان فلسطین و تبدیل این دولت به یک حکومت خودمختار کوچک و بی‌دفاع، خاطرنشان کرد: پس از این اتفاق‌های ناگوار، نور امید با پیروزی انقلاب اسلامی در میان امت‌های مسلمان درخشید.

حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم المقدادی با بیان اینکه امام خمینی(ره) با شکست مستکبران و اعلام روز جهانی قدس تحول عظیمی را در منطقه ایجاد کرد، گفت: در همین راستا گروه‌های مقاومت در اوج رنج و محنت امت‌های اسلامی، در کشورهای اسلامی شکل گرفت که از جمله مهم‌ترین آنها حزب‌الله است که شعله مقاومت را همواره فروزان نگه داشته است.

دومین کنگره بین‌المللی قدس شریف با سخنرانی ۳۰  شخصیت علمی و فرهنگی از کشورهای ایران، فلسطین، مالزی، هند، افغانستان، پاکستان، فرانسه، آرژانتین، عراق، ترکیه، شیلی، امارات، لبنان، سوریه، انگلیس، کانادا و تونس از روز سه‌شنبه آغاز به کار کرده است و تا پایان هفته ادامه دارد.

انتهای پیام
captcha