از اعتکاف نمازگزاران فلسطینی تا تحویل پرونده شیخ جراح به دیوان لاهه
کد خبر: 3969330
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۳
تحولات جدید قدس؛

از اعتکاف نمازگزاران فلسطینی تا تحویل پرونده شیخ جراح به دیوان لاهه

خطیب مسجدالاقصی تأکید کرده که برای مقابله با برنامه صهیونیست‌های افراطی در هتک حرمت گسترده مسجدالاقصی در روز 28 رمضان اهالی قدس تا آن روز در مسجد اعتکاف می‌کنند و همزمان رئیس تشکیلات خودگردان تأکید کرد که پرونده تهدید اسرائیل برای مصادره خانه‌های محله شیخ جراح قدس را تحویل دادگاه لاهه می‌دهد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری دنیا الوطن، در این ایام ماه مبارک رمضان که فلسطینیان ساکن بیت‌المقدس روزهای پرتنشی را به دلیل تشدید حملات، تهدیدها و تجاوزات نظامیان و شهرک‌نشینان صهیونیست تجربه می‌کنند، طرف‌های رسمی و مدنی فلسطین تأکید کردند که تحت هیچ فشاری دست از دفاع از  مقدسات و خاک خود نمی‌کشند.

ادامه اعتکاف نمازگزاران مسجدالاقصی تا 28 رمضان

شیخ عکرمه صبری، خطیب مسجدالاقصی روز سه‌شنبه درباره نقشه گروه‌های افراطی یهودی برای هتک حرمت گسترده مسجدالاقصی در 28 ماه مبارک رمضان هشدار داد.

شیخ صبری در اظهاراتی خبری از همه نمازگزاران معتکف در مسجدالاقصی به مناسبت شب‌های قدر خواست تا پایان ماه مبارک در مسجد بمانند تا هر گونه حمله صهیونیست‌ها برای تعرض به مسجدالاقصی را دفع و از این مکان مقدس دفاع کنند.

خطیب مسجدالاقصی از همه اهالی قدس نیز خواست خود را به مسجدالاقصی برسانند و با تحصن در صحن‌های مسجد برای مقابله با هر گونه حمله صهیونیست‌ها آماده باشند.

شیخ صبری گفت: ده‌ها هزار نمازگزار به شکل روزانه در مسجدالاقصی نماز را اقامه می‌کنند با وجود محدودیت‌هایی که رژیم اشغالگر برای آنها ایجاد کرده و حتی با ایجاد موانع نظامی مانع رسیدنشان می‌شود.

وی افزود:  به طور معمول در 10 روز باقیمانده از ماه مبارک رمضان گشت‌زنی غیرمسلمانان در صحن‌های مسجدالاقصی متوقف می‌شود، اما صهیونیست‌ها امسال برخلاف سال‌های قبل تصمیم دارند دست به هتک حرمت گسترده مسجد بزنند.

خطیب مسجدالاقصی همچنین رژیم صهیونیستی را مسئول کامل هر گونه تنش یا حمله صهیونیست‌های افراطی به مسجدالاقصی خواند.

بر اساس اعلام منابع شهر قدس گروه‌های افراطی صهیونیست تصمیم دارند در صبح روز 28 ماه مبارک رمضان با ورود به مسجدالاقصی مشغول آداب تلمودی در آنجا شوند و جمع زیادی از خاخام‌ها قرار است در آن روز در نزد باب‌المغاربه منتظر رسیدن گروه‌های شهرک‌نشین صهیونیست برای ورود به مسجد شوند که شمار آنها 2 هزار نفر پیش‌بینی شده است.

هشدار گردان‌های عزالدین قسام: دشمن بهای سنگینی برای تجاوز به شیخ جراح خواهد داد

محمد الضیف، فرمانده ستاد کل در گروه کتائب القسام (گردان‌‌های عزالدین قسام) ـ‌ شاخه نظامی حماس ـ نیز شامگاه سه‌شنبه به رژیم صهیونیستی درباره تحولات منطقه شیخ جراح هشدار داد و گفت: رهبران مقاومت و گروه القسام اتفاقات قدس را از نزدیک دنبال می‌کنند و فرماندهی ستاد القسام به رژیم اشغالگر و چپاولگران هشدار می‌دهد که اگر حملات علیه مردم ما در محله شیخ جراح متوقف نشود، دست روی دست نخواهیم گذاشت و دشمن بهای سنگینی خواهد داد.

انتقال پرونده محله شیخ جراح قدس به دادگاه لاهه

فلسطین روز سه‌شنبه اعلام کرد که پرونده خانه‌های فلسطینیان محله شیخ جراح  را که شهرک‌نشینان صهیونیست تهدید به مصادره آن کرده‌اند به دادگاه کیفری بین‌المللی منتقل می‌‌کند.

ابراهیم ملحم، سخنگوی دولت تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: طبق دستورالعمل محمود عباس، پرونده خانه‌هایی که رژیم صهیونیستی به دنبال تصرف آنهاست به دادگاه کیفری بین‌المللی منتقل شده است، زیرا بر اساس اساسنامه رم یک جنایت جنگی و نقض آشکار قانون بین‌الملل و حقوق بشردوستانه بین‌المللی است.

چند روزی است که به دنبال اینکه نظامیان صهیونیست خانواده‌های محله مسکونی شیخ جراح را تهدید به تخلیه خانه‌هایشان به نفع گروه‌های شهرک‌نشینان کرده‌اند مردم این منطقه با برپایی تحصن و تظاهرات اعتراض خود را نشان داده‌اند.

روز یکشنبه دادگاه عالی اسرائیل صدور رأی خود را در این زمینه به تعویق انداخت و به دو طرف چهار روز (یعنی تا پنجشنبه) فرصت داد تا قبل از صدور رأی نهایی توافق کنند.

حکم دادگاه رژیم صهیونیستی با موج مخالفت‌ها و محکومیت‌های گروه‌ها و مقامات فلسطینی روبه‌رو شده زیرا مشروعیت ادعای شهرک‌نشینان درباره مالکیت این خانه‌ها را به رسمیت می‌شناسد.

سفر دوره‌ای وزیر خارجه تشکیلات خودگردان به واتیکان، ترکیه و روسیه

ریاض المالکی،  وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین روز سه‌شنبه سفر دوره‌ای خود را به سه کشور روسیه، ترکیه و ایتالیا(واتیکان) برای بحث درباره تحولات فلسطین آغاز کرد.

وزارت خارجه دولت تشکیلات خودگردان در بیانیه‌ای گفت: المالکی در این سفر قرار است تجاوزات اسرائیل علیه مقدسات قدس و سرزمین‌های فلسطینی را شرح دهد و همچنین به موضوع انتخابات که به دلیل مخالفت اسرائیل با برگزار شدن آن در قدس به تعویق افتاده است، خواهد پرداخت.

بر اساس این بیانیه المالکی، حامل دو پیام محمود عباس برای همتایان روسیه‌ای و ترکیه‌ای خود خواهد بود.

انتهای پیام
captcha