ضرورت آشنایی با چالش‌های فضای مجازی توسط مربیان قرآنی
کد خبر: 3969381
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۲

ضرورت آشنایی با چالش‌های فضای مجازی توسط مربیان قرآنی

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل، گفت: فضای مجازی و آسیب‌های اجتماعی آن، مسئله‌ای نگران‌کننده و جزو موضوعاتی است که زیرساخت‌های جامعه را هدف قرار داده است فلذا مربیان و متولیان قرآنی نقش بسزایی در آشنایی با این چالش‌های روز جامعه و ارائه راهکار برای آن دارند.

ضرورت تأثیرگذاری مربیان قرآنی در جامعه آشنایی با چالش‌های فضای مجازی استنادر سقاء، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل، با حضور در دفتر خبرگزاری ایکنا شعبه استان اردبیل در گفت‌وگوی اختصاصی با این رسانه، گفت: فضای مجازی و آسیب‌های اجتماعی آن، مسئله‌ای نگران‌کننده و جزو موضوعاتی است که زیرساخت‌های جامعه را هدف قرار داده است فلذا مربیان و متولیان قرآنی نقش بسزایی در آشنایی با این چالش‌های روز جامعه و ارائه راهکار برای آن دارند.

وی افزود: تبدیل شرایط تهدیدآمیز کنونی به فرصت از طریق بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت فضای مجازی، زمینه لازم را برای اجرای برنامه‌های قرآنی ویژه ایام ماه مبارک رمضان ضروری کرده است، فلذا کانون‌های مساجد در این ایام، نسبت به اجرای برنامه‌های پویش ملی خانه‌های قرآنی، هزاران ختم قرآن کریم، هزاران ختم سوره مبارکه قدر در لیالی قدر، برگزاری مسابقات روزانه کتاب‌خوانی با محوریت قرآن و ماه رمضان، راه‎ ندازی هیئت‌های قرآنی با محوریت خانواده و ایجاد گفتمان‌سازی ادبیات استقامت و ایستادگی و از این قبیل موضوعات اقدام می‌کند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل، تصریح کرد: مقام معظم رهبری نیز به متولیان قرآن توصیه کردند که از ظرفیت‌های فضای مجازی به بهترین شکل بهره‌مند شوند و وقتی از این فرصت استفاده نکنیم دشمن از این فضای مجازی علیه ما استفاده می‌کند.

استان اردبیل به عنوان دبیرخانه پویش ملی «خانه‌های قرآنی» انتخاب شده است

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل، اظهار کرد: هم اکنون ۶۳۰ کانون فرهنگی هنری در مساجد فعال هستند که ۶۰ درصد از آن‌ها در مناطق روستایی و ۴۰ درصد در مناطق شهری قرار دارند.

وی خاطر نشان کرد: در سال گذشته بچه‌های مسجد دغدغه مشارکت در برنامه‌های مقابله با بیماری کرونا داشتند و در جهت همکاری با سایر ارگان‌ها تلاش مضاعفی برای این مسئله انجام دادند.

سقاء تاکید کرد: مشارکت وسیع در توزیع کمک‌های مومنانه از مهمترین دغدغه فعالان کانون‌های مساجد بود که با همکاری سایر ارگان‌ها به ویژه همکاری موسسه حضرت خدیجه(س) در قم انجام گرفت که ۵ تن گوشت قربانی طی چندین مرحله در اختیار خانواده‌های آسیب دیده از کرونا قرار گرفت.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل، یاد آور شد: کسب رتبه برتر توسط کانون در طرح ملی «ایران قوی» نیز از دیگر افتخاراتی بود که فعالان کانون‌های مساجد از آن خود کردند و طبق ارزیابی‌ها ستاد هماهنگی استان اردبیل رتبه برتر کشور را کسب کرد.

وی گفت: استان اردبیل به عنوان دبیرخانه پویش ملی «خانه‌های قرآنی» انتخاب شده است و این رویداد فرهنگی در کشور به مناسبت ماه مبارک رمضان در حال برگزاری است.

سقاء، تاکید کرد: تدبیر بسیار خوبی در تشکیل کانون‌ها در مساجد صورت گرفته و امروز شاهد موفقیت این مرکز فرهنگی در مساجد محلات هستیم.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل، افزود: کانون‌ها در مساجد بهترین مرکز فرماندهی برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان هستند که با حضور نوجوانان و جوانان مدیریت بسیار ارزشمندی در این حوزه دارند.

وی با اشاره به جزئیات پویش ملی «خانه‌های قرآنی»، اظهار کرد: این پویش با هدف اجرای برنامه‌های قرآنی در منازل در شرایط شیوع بیماری کرونا و مشارکت عموم مردم در برنامه‌های فرهنگی ماه مبارک رمضان در حال برگزاری است.

سقاء، یادآور شد: این پویش در موضوع‌های قرآن، دعا و مناجات خوانی، نماز جماعت و روزه اولی‌ها بوده و بخش‌های پویش نیز با محوریت عکس، نقاشی و فیلم صد ثانیه‌ای است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل، بیان کرد: شرکت کنندگان می‌توانند با ارسال عبارت «خانه قرآنی» به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۸۹۴۰۴۵۱ در این پویش شرکت کنند.

وی خاطر نشان کرد: در بخش عکس با موضوع‌های تلاوت قرآن کریم، نماز جماعت و جشن تکلیف روزه اولی‌ها به صورت خانوادگی حداکثر ۲ اثر، در بخش نقاشی با موضوع‌های آیات قرآنی ویژه رده سنی ۷ الی ۱۴ سال هر نفر یک نقاشی و بخش فیلم صد ثانیه‌ای با موضوع‌های دعا و مناجات خوانی(دعا‌های ویژه ماه مبارک رمضان) در رده سنی آزاد برای نفر یک اثر با حجم حداکثر ۳۰ مگابایت پیش بینی شده است.

سقاء، افزود: علاقمندان آثار خود را از طریق پیام‌رسان‌های داخلی به شماره ۰۹۰۱۴۰۲۱۵۱۶ با درج مشخصات خود تا تاریخ ۳ خردادماه، سالروز آزادسازی خرمشهر ارسال کنند که به ۳۰ خانواده منتخب کمک هزینه مشهد مقدس اهدا خواهد شد.

انتهای پیام
captcha