نمایشگاه مجازی قرآن شرایط عادلانه‌ای برای حضور و خرید دارد
کد خبر: 3969799
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۶
مدیر انتشارات گلبرگ در گفت‌وگو با ایکنا:

نمایشگاه مجازی قرآن شرایط عادلانه‌ای برای حضور و خرید دارد

محمود فرهادی گفت: فضای مجازی و فروش اینترنتی نمایشگاه قرآن شرایط یکسان و عادلانه‌ای را برای مخاطب و ناشر فراهم می‌کند.

شرایط عادلانه حضور و خرید در نمایشگاه مجازی قرآنمحمود فرهادی مدیر انتشارات گلبرگ در گفت‌وگو با ایکنا، درباره نخستین نمایشگاه مجازی قرآن کریم اظهار کرد: بیماری کووید ۱۹ تمام جامعه و فعالیت‌های اجتماعی را تحت تأثیر قرار داده است و سال گذشته نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و سایر نمایشگاه‌های دیگر متأثر از این شرایط برگزار نشدند. بنابراین در شرایط فعلی کشور که درگیر بیماری کرونا هستیم برگزاری نمایشگاه مجازی قرآن از برگزار نکردن آن بهتر است.

وی تأکید کرد: با توجه به این که اکنون همه چیز به سمت دیجیتالی شدن در حرکت است، از این رو برگزاری نمایشگاه بر بستر اینترنت گامی مؤثر بوده و باید این مسیر ادامه‌دار باشد و زیرساخت‌های آن فراهم شود. در واقع دوری از این بستر اجتناب‌ناپذیر است و فضای مجازی و فروش اینترنتی شرایط یکسان و عادلانه‌ای را برای مخاطب و ناشر فراهم می‌کند.

وی همچنین بیان کرد: با وجود اینکه برگزاری نمایشگاه مجازی قرآن مفید است، اما نمی‌تواند جایگزین نمایشگاه فیزیکی باشد. البته باید این را هم در نظر بگیریم که با پایان شرایط کرونایی و برگزاری نمایشگاه به صورت فیزیکی باید نمایشگاه قرآن را به صورت مجازی نیز برپا کنیم.

مدیر انتشارات گلبرگ با اشاره به نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران گفت: در این نمایشگاه یک مشتری از شرقی‌ترین نقطه ایران، روستای کنارک داشتیم که کتابی به ارزش هشت هزار تومان سفارش داده بود و به صورت رایگان به دست این مخاطب در دورترین نقطه ایران رسید.

فرهادی افزود: نمایشگاه مجازی این امکان را برای مخاطبان از هر جای ایران فراهم می‌کند که به راحتی کتاب مورد نظر خود را خریداری کنند. نکته مهمتر اینکه فرد در هر ساعتی می‌تواند وارد این نمایشگاه شده همه کتاب‌ها را به صورت یکجا ببیند و آن را رایگان در خانه تحویل بگیرد.

مدیر انتشارات گلبرگ ادامه داد: پیش از این ناشرانی می‌توانستند در نمایشگاه شرکت کنند که حتماً چند کتاب را منتشر کرده بودند و این مسئله دایره حضور ناشران را محدود می‌کرد، اما اکنون حتی اگر ناشری یک عنوان چاپ کرده باشد، می‌تواند در این نمایشگاه شرکت کند که این امر نقطه مثبتی برای مخاطب و ناشر به شمار می‌رود.

انتهای پیام
captcha