نشست «میدان مردم» برگزار می‌شود
کد خبر: 3969817
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۴

نشست «میدان مردم» برگزار می‌شود

نشست «میدان مردم» از سلسله نشست‌های «امید به گفتمان انقلاب اسلامی» به همت بنیاد نهضت سازمان تبلیغات اسلامی برگزار می‌شود.

نشست «میدان مردم» برگزار می‌شودبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی بنیاد نهضت، این بنیاد به منظور زمینه‌سازی برای ایجاد یک جریان اجتماعی نخبگانی منسجم، انقلابی، مردم‌گرا و پیشرو متشکل از جریان‌های حلقه‌های میانی راه‌اندازی شده است.

به منظور نقش آفرینی مؤثر در تحقق، جامعه اسلامی و تمدن اسلامی، از طریق نقش آفرینی بر پایه مکتب امام در حوزه جریان‌های حلقه‌های میانی و با فراهم آوری مقدّمات اساسی و لازم در ساخت این جریان، به ویژه حضور جریان‌سازانه در لایه نوجوانان و جوانان نخبه در سه حلقه دانش آموزی، دانشجویی و طلبگی با هدف کادرسازی و پی ریزی برای ایجاد مستحکم جریان مذکور. لذا یکی از کنشگران اصلی این جریان طلاب هستند و طلاب خواهر نیز در رقم زدن صحنه و به عرصه آوردن ظرفیت زنان، به عنوان رهبران نهضت، نقش بی‌بدیلی دارند. البته تحقق این نقش، به جهات متنوع، تلاش زیادی را می‌طلبد.

باز خوانی هویت طلبگی بانوی طلبه و گفتمان سازی، هویت انقلابی برای زنان طلبه، دغدغه بال طلبگی خواهران نهضت است. نشست «میدان مردم»، به همت بال طلبگی خواهران بنیاد نهضت، در راستای همین هدف به بحث انتخابات و کنشگری بانوی انقلابی با علمداری بانوان طلبه می‌پردازد.

تبیین علل فاصله گرفتن از حضور مردم و پیگیری اندیشه مؤسس انقلاب در دولت‌های اخیر، تبیین حضور بانوان در تحقق دولت انقلابی و نیز نقش بانوی طلبه در ترویج امید به گفتمان انقلاب از محورهای این نشست است.

این نشست یکی از سلسله نشست‌های ویژه فعالان فرهنگی دانشگاه و حوزه با موضوع «امید به گفتمان انقلاب اسلامی» است که در روز شنبه 18 اردیبهشت‌ماه از ساعت 16 در سالن مجتمع فرهنگی سرچشمه تهران برگزار می شود.

در این نشست فرهنگی و سیاسی اساتیدی از جمله حجت‌الاسلام فلاح، روح‌الله ایزدخواه، مجتبی عرب، محمد هانی ایرانمنش، صادق شهبازی و سارا طالبی و انوشه میرمرعشی حضور دارند.

فعالان فرهنگی دانشگاهی و حوزوی برای شرکت در این نشست می‌توانند به نشانی https://eitaa.com/rsedaei مراجعه و ثبت‌نام کنند.

نشست «میدان مردم» برگزار می‌شود

انتهای پیام
captcha