لزوم شناسایی ظرفیت حسینیه اعظم زنجان برای جهانی‌سازی عاشورا
کد خبر: 3969824
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۹
حجت‌الاسلام اختری بیان کرد:

لزوم شناسایی ظرفیت حسینیه اعظم زنجان برای جهانی‌سازی عاشورا

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به اینکه بنیاد بین‌المللی عاشورا امکانات محدودی برای معرفی اندیشه امام حسین(ع) در کشورهای مختلف در اختیار دارد، گفت: اگر حسینیه اعظم زنجان امکانات لازم برای پشتیبانی از این هدف را داشته باشد، آمادگی داریم همکاری دوسویه با این حسینیه برقرار کنیم.

لزوم شناسایی ظرفیت حسینیه اعظم زنجان برای جهانی‌سازی عاشورابه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام محمدحسن اختری، رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع)، 17 اردیبهشت‌ماه در حاشیه بزرگداشت روز قدس در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: مجمع جهانی اهل‌ بیت(ع) در راستای رسالت خود بنیاد بین‌المللی عاشورا را راه‌اندازی کرده که مأموریت ما در این بنیاد به خارج از کشور مربوط است.

وی ادامه داد: در بنیاد بین‌المللی عاشورا بنا داریم بتوانیم حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع)، نهضت امام حسین(ع) و مسیر عاشورا را به غیر مسلمامان معرفی کنیم و امکانات ما در مسیر این رسالت بزرگ برای شناسایی معارف سید و سالار شهیدان محدود است. با توجه به اینکه حسینیه اعظم زنجان نیز محبان بسیاری را به خود جذب کرده اگر، امکانات و ظرفیت‌هایی در راستای جهانی‌سازی مسئله عاشورا داشته باشد، می‌توانیم با یکدیگر همکاری و پشتیبانی دو سویه از هم داشته باشیم.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به اینکه این شورا از طریق ارتباط با کشورهای مختلف، تاریخ زندگی امام حسین(ع) را با دلایل عقلی و روشن بیان می‌کند، تصریح کرد: تلاش داریم فرمایشات امام حسین(ع) را با بیانی که برای آن‌ها قابل درک باشد، معرفی کنیم و حسینیه اعظم زنجان می‌تواند ما را در این مسیر پشتیبانی کند و آمادگی داریم تفاهم‌نامه‌ای با این حسینیه امضا کنیم.

وی در مورد مسئله فلسطین و اجماع جهانی برای رهایی قدس بیان کرد: با توجه به شرایط حاکم در جهان، مؤسسات و و مراکز بین‌المللی متعددی در دنیا ایجاد شده که اکثر آن‌ها سیاست‌های امپریالیستی را دنبال می‌کنند حتی خود سازمان ملل نیز در اختیار چند طرفی است که حق وتو دارند و هرچه با اهداف آن‌ها در تضاد باشد، با آن مخالفت می‌کنند. بنابراین، وقتی اینها دست‌اندرکار رژیم ساختگی و جعلی اسرائیل هستند، نمی‌توانیم توقع اجماع جهانی در مورد مسئله فلسطین داشته باشیم.

اختری تأکید کرد: ما بر اساس اندیشه امام راحل و بیانات مقام معظم رهبری دنبال آن هستیم که حرکت عمومی مردمی جهانی علیه رژیم صهیونیستی به وجود بیاوریم و در این زمینه موفقیت‌های خوبی حاصل شده است. به‌طوری که امروز می‌بینیم حمایت‌های کشورهای اروپایی از رژیم صهیونیستی از طرف مردم خودشان محکوم می‌شود و باید تلاش کنیم با راه‌اندازی هشتگ‌ها و فریادهای عمومی در دنیا وحدت افکار عمومی علیه رژیم جعلی اسرائیل ایجاد کینم.

وی یادآور شد: در سال‌های مختلف اقدامات خوبی در مورد آرمان رهایی قدس صورت گرفته اما از طرفی دست‌هایی در داخل فلسطین در کار بوده که اختلافاتی را بین گروه‌های فلسطینی به وجود آوردند که آمریکا و برخی کشورهای مزدور منطقه مثل آل سعود به آن دامن می‌زنند اما حرکت‌های عمومی و فعالیت سازمان‌های مردمی این انتظار برای تحقق این آرمان را قوت می‌بخشد.

انتهای پیام
captcha