فلسطین، سرزمین اتحاد جوامع اسلامی
کد خبر: 3969889
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۹

فلسطین، سرزمین اتحاد جوامع اسلامی

امام جمعه سیریک فلسطین را سرزمین اتحاد جوامع اسلامی و اهل سنت و شیعه دانست و گفت: پیام حمایت خود از آرمان‌های قدس و مقاومت را در فضای مجازی به جهانیان مخابره کنیم.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام محسن سالاری، امام جمعه شهرستان سیریک، ظهر امروز، 17 اردیبهشت‌ماه، در خطبه‌های نماز جمعه سیریک، اظهار کرد: فلسطین فراتر از یک کشور و یک آرمان جهانی است، امروز فلسطین، سرزمین اتحاد جوامع اسلامی و اهل سنت و شیعه است.

وی افزود: دشمن در تلاش است تا انتخابات را در فلسطین به تعویق بیندازد. آمریکا و صهیونیست‌ها از پیروزی کاندیداهای انقلابی ترسیده‌اند و می‌خواهند این حرکت خودجوش مردمی و اسلامی را خنثی کنند. اکنون که به دلیل شیوع ویروس منحوس کرونا از راهپیمایی روز جهانی قدس محرومیم، باید با هشتگ‌های شهدای مقاومت و قدس، در فضای مجازی طوفانی به پا کنیم و اجازه ندهیم که روز قدس به فراموشی سپرده شود و پیام دادخواهی و استکبارستیزی خود را به جهانیان مخابره کنیم.

امام جمعه سیریک تصریح کرد: اکنون انتخابات، موکب انقلاب است. رأی هرکدام از ما تنها یک رأی نیست، بلکه سرنوشت ماست. انتخابات منبع قرآنی دارد و بر اساس آن باید خود، سرنوشت خود را انتخاب کنیم. بعضی انتخابات را تا زمانی قبول دارند و پای صندوق رأی می‌روند که نفعی برای نامزد موردنظرشان دارد اما به فرموده مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) میزان، رأی مردم است.

سالاری با اشاره به اینکه علمای شیعه و اهل سنت باید جوانان را از فضائل و خصوصیات جامع و کامل امام علی(ع) آگاه کنند، بیان کرد: تقوا به معنی گام گذاشتن در مسیر رضایت خداوند است. امام علی(ع) در نهج‌البلاغه خطاب به فرزندانشان می‌فرمایند: «به مظلومین رحم کنید و با ستم و ظالم سر ستیز داشته باشید». امام در این روایت هیچ اشاره‌ای به نژاد، رنگ و قومیت و مذهب نکرده‌اند؛ بنابراین هر جا مظلومی ببینیم، باید برای کمک به پا خیزیم.

یادآور می‌شود؛ در پایان نماز جمعه شهرستان سیریک در مسجد جامع صاحب‌الزمان(عج)، نمازگزاران به صورت خودجوش در حمایت از آرمان‌های مردم فلسطین و قدس شریف، شعارهای سر دادند.

انتهای پیام
captcha