راه رسیدن به بصیرت شناخت دین است
کد خبر: 3970089
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۱

راه رسیدن به بصیرت شناخت دین است

مسئول عقیدتی سیاسی گروه 33 توپخانه ارتش کردستان با اشاره به اینکه خداوند خطاب به پیامبر می‌فرماید شریعت را برای رسیدن به دین حق به تو دادیم، گفت: دین، شریعت و قرآن یار و یاور مردم برای رسیدن به بصیرت هستند.

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام سیدمحمد حسینی، مسئول عقیدتی سیاسی گروه 33 توپخانه ارتش کردستان در محفل انس با قرآن مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور که امروز، 18 اردیبهشت‌ماه در نمازخانه این مرکز برگزار شد، اظهار کرد: پیامبر(ص) فرمود: «هر کسی که سوره جاثیه را قرائت کند، خداوند عیب‌های او را می‌پوشاند و ترس‌های او در هنگام حساب رسی به آرامش تبدیل خواهد شد».

وی با بیان اینکه جاثیه به معنای نشستن به روی دو زانو است، با اشاره به آیه 28 سوره جاثیه که می‌فرماید: «وَتَرَى كُلَّ أُمَّةٍ جَاثِيَةً كُلُّ أُمَّةٍ تُدْعَى إِلَى كِتَابِهَا الْيَوْمَ تُجْزَوْنَ مَا كُنْتُمْ تَعْمَلُونَ؛ و هر امتى را به زانو در آمده مى‌‏بينى هر امتى به سوى كارنامه خود فراخوانده مى‌شود [و بديشان مى‏‌گويند] آنچه را می‌کرديد امروز پاداش مى‌يابيد»، تصریح کرد: خداوند متعال در این آیه خطاب به پیامبر گفته است که در روز قیامت همه مردم به سمت کتاب خود فراخوانده می‌شوند و به روی دو زانو می‌نشینند.

مسئول عقیدتی سیاسی گروه 33 توپخانه ارتش کردستان بیان کرد: مسئله توحید، خلقت زمین و آسمان، شمارش برخی از نعمت‌های پروردگار، نزول قرآن، مبارزه با شرک، تهدید نسبت به گمراهانی که بر اعتقادات خود پا فشاری می‌کند؛ از جمله موضوعاتی است که در این سوره به آن اشاره شده است.

وی با اشاره به اینکه خداوند به انسان‌ موهبت‌هایی عطا کرده است که می‌خواهد آنها قدرش را بدانند، افزود: خداوند متعال در آیه 16 سوره جاثیه می‌فرماید: «وَلَقَدْ آتَيْنَا بَنِي إِسْرَائِيلَ الْكِتَابَ وَالْحُكْمَ وَالنُّبُوَّةَ وَرَزَقْنَاهُمْ مِنَ الطَّيِّبَاتِ وَفَضَّلْنَاهُمْ عَلَى الْعَالَمِينَ؛ و به يقين فرزندان اسرائيل را كتاب [تورات] و حكم و پيامبرى داديم و از چيزهاى پاكيزه روزيشان كرديم و آنان را بر مردم روزگار برترى داديم».

حجت‌الاسلام حسینی افزود: خداوند در این آیه به نعمت‌هایی اشاره می‌کند که آن را به قوم بنی‌اسرائیل داد اما آنها با سرپیچی و حق‌نشناسی ناشکری کردند و این نعمت‌ها از آنان گرفته شد.

وی با اشاره به آیه 110 سوره آل‌عمران که می‌فرماید: «كُنْتُمْ خَيْرَ أُمَّةٍ أُخْرِجَتْ لِلنَّاسِ تَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَتَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْكَرِ وَتُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَلَوْ آمَنَ أَهْلُ الْكِتَابِ لَكَانَ خَيْرًا لَهُمْ مِنْهُمُ الْمُؤْمِنُونَ وَأَكْثَرُهُمُ الْفَاسِقُونَ؛ شما بهترين امتى هستيد كه براى مردم پديدار شده‏ ايد به كار پسنديده فرمان مى‏‌دهيد و از كار ناپسند بازمى داريد و به خدا ايمان داريد و اگر اهل كتاب ايمان آورده بودند قطعاً بر ايشان بهتر بود برخى از آنان مؤمنند و[لى] بيشترشان نافرمانند» افزود: خداوند متعال در این آیه امت پیامبر اکرم(ص) را بهترین امت می‌داند چراکه امر به معروف و نهی از منکر می‌کنند.

مسئول عقیدتی سیاسی گروه 33 توپخانه ارتش کردستان با اشاره به اینکه امت پیامبر در زمان خود امت برتر است، گفت: خداوند در قرآن می‌فرماید که ای پیامبر بهترین امت، امت اسلام است و برتری این امت نسبت به امت‌های درگیر در زمان خود است.

حجت‌الاسلام حسینی بیان کرد: در قرآن چندین مرتبه این واقعیت بازگو شده است که اهل کتاب، به خاطر بشارت تورات و انجیل به ظهور و بعثت پیامبر اسلام، در انتظار او بودند و ویژگى‌هاى پیامبر چنان به آنها توضیح داده شده بود که همچون فرزندان خویش به او شناخت پیدا کرده بودند، ولى با این همه، گروهى از آنان حقیقت را کتمان مى‏‌کردند.

وی با اشاره به آیه ۲۰ سوره انعام که می‌فرماید: «الَّذِينَ آتَيْنَاهُمُ الْكِتَابَ يَعْرِفُونَهُ كَمَا يَعْرِفُونَ أَبْنَاءَهُمُ الَّذِينَ خَسِرُوا أَنْفُسَهُمْ فَهُمْ لَا يُؤْمِنُونَ؛ كسانى كه كتاب [آسمانى] به آنان داده‏‌ايم همان‌گونه كه پسران خود را مى‌شناسد او [=پيامبر] را مى‌شناسد كسانى كه به خود زيان زده‏‌اند ايمان نمى‌‏آورند»، اظهار کرد: شناخت فرزند، اصیل‏‌ترین و قدیمى‌ترین شناخت‏‌هاست. چون والدین او را از هنگام تولد مى‏‌شناسند، ولى شناخت برادر و پدر و مادر براى انسان، ماه‌ها پس از تولّد است چنانکه شناخت همسر نیز پس از ازدواج است. از این رو آیه مى ‏فرماید آنان پیامبر را مانند فرزندان خود مى‏‌شناسند.

مسئول عقیدتی سیاسی گروه 33 توپخانه ارتش کردستان با اشاره به اینکه خداوند خطاب به پیامبر می‌فرماید شریعت را برای رسیدن به دین حق به تو دادیم، یادآور شد: دین، شریعت و قرآن یار و یاور مردم برای رسیدن به بصیرت هستند.

انتهای پیام
captcha