اجرای پویش قرآنی «شهد وحی» در هرمزگان
کد خبر: 3970376
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۸

اجرای پویش قرآنی «شهد وحی» در هرمزگان

مدیرعامل مؤسسه قرآن و عترت شهید عبدالکریمی از اجرای پویش قرآنی «شهد وحی» و توزیع جلدهای اهدایی قرآن، مفاتیح‌الجنان و دیگر کتب مذهبی در بین مراکز قرآنی و مذهبی مناطق کمتر برخوردار هرمزگان خبر داد.

لیلا غلامحسینی، مدیرعامل مؤسسه قرآن و عترت شهید عبدالکریمی در گفت‌وگو با ایکنا از هرمزگان، اظهار کرد: این موسسه قرآنی به مناسبت سالروز شهادت «حاج خسرو عبدالکریمی» خلبان شهید و استاد، قاری و حافظ کل قرآن کریم از تاریخ 12 اردیبهشت، روز معلم تا 18 اردیبهشت، سالروز شهادت آن شهید والامقام، اقدام به برگزاری 18 برنامه اجرایی کرده است.

وی تصریح کرد: تقدیر از مربیان موسسه قرآن و عترت شهید عبدالکریمی به مناسبت روز معلم، طراحی پوستر خسرو خوبان و انتشار در فضای مجازی، برگزاری مسابقه صوتی با عنوان «من قرآن را دوست دارم»، پخش مستند شهید عبدالکریمی در شبکه خلیج‌فارس و شبکه قرآن، تولید و انتشار کلیپ در شبکه‌های اجتماعی، غبارروبی و عطرافشانی قبر مطهر شهید در قطعه ۵۱ بهشت‌زهرای تهران، قرائت زیارت عاشورا در جوار قبر مطهر شهید و برگزاری ویدئویی زنده از طریق شبکه اجتماعی اینستاگرام، برگزاری ختم قرآن کریم، ختم صلوات، سوره یاسین و زیارت عاشورا  از طریق شبکه‌های اجتماعی از اقدامات ما به این مناسبت بوده است.

مدیرعامل مؤسسه قرآن و عترت شهید عبدالکریمی ادامه داد: همچنین تماس مسئولین با همسر شهید به مناسبت سالروز شهادت شهید عبدالکریمی، انتشار مقاله در روزنامه ایران، برگزاری محفل انس با قرآن کریم در ستاد نیروی هوایی و تمامی یگان‌های نیروی هوایی ارتش به صورت وبینار، مصاحبه با تعدادی از هم‌رزمان و دوستان قرآنی شهید، بارگذاری بخشی از وصیت‌نامه شهید و گزارش تصویری درسایت نهاجا و اجرای مسابقه «دلنوشته به شهید» از طریق صفحه رسمی خبرگزاری ایکنا از دیگر برنامه‌های ما در هفته بزرگداشت شهید عبدالکریمی بوده است.

غلامحسینی افزود: همچنین با کمک گروه‌های جهادی و بسیجی، پویش قرآنی «شهد وحی» را برگزار کردیم. در این پویش اقدام به جمع‌آوری، بسته‌بندی و توزیع جلدهای اهدایی قرآن، مفاتیح‌الجنان و دیگر کتب مذهبی از اشخاص حقیقی و حقوقی در شب‌های قدر و در مساجد، حسینیه‌ها، زینبیه‌ها، فاطمیه‌ها، تکایا، مراکز آموزش قرآن و خانه‌های قرآن مناطق کمتر توسعه‌یافته کردیم.  هدف از اجرای این پویش، ترویج فرهنگ قرآنی، معرفی شهید عبدالکریمی به مردم با توزیع پوستر در کنار کتب اهدایی و کمک به مراکز قرآنی و مذهبی در مناطق کمتر برخوردار استان برای تأمین کتب قرآنی و دینی‌شان، اجرا شد.

وی بیان کرد: موسسه قرآن و عترت شهید عبدالکریمی، این پویش را با همکاری و پشتیبانی گروه‌های جهادی و بسیجی، هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی، اتحادیه تشکل‌های قرآنی استان، دارالقرآن کریم سازمان تبلیغات اسلامی استان، اداره کل فرهنگ و ارشاد استان، مجمع خیرین و فرماندهی و عقیدتی سیاسی پدافند هوایی جنوب شرق  در سراسر هرمزگان اجرا کرده است.

یادآور می‌شود؛ «شهید خسرو عبدالکریمی» قاری، حافظ و معلم قرآن بود که هنگام پرواز بانوای قرآن به نبرد با دشمن می‌رفت و صوت تلاوتش پس از عملیات، نشانه موفقیت عملیات و سلامتش بود. این شهید والامقام در سال‌های دفاع مقدس، بارها تا مرز شهادت پیش رفت و چندین بار نیز به شدت مجروح شد اما چند سال پس از جنگ در یکی از مأموریت‌ها در روز ۱۸ اردیبهشت‌ماه ۱۳۷۴ هواپیمایش دچار سانحه شد و به هم‌رزمان شهیدش پیوست.

انتهای پیام
captcha