نقش هولوگرام امنیتی در کاهش تخلفات
کد خبر: 3970700
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۱

نقش هولوگرام امنیتی در کاهش تخلفات

هولوگرام امنیتی به معنای برچسب‌هایی سه‌بعدی است که به منظور جلوگیری از تخلف در اسناد رسمی، جعل کالا‌ها و کپی‌برداری ضعیف از نام‌های تجاری مورد استفاده قرار می‌گیرد. چاپ هولوگرام نیاز به تخصص فنی و فناوری‌های پیشرفته دارد که کار را برای جاعلان بسیار سخت می‌کند.

نقش هولوگرام امنیتی در کاهش تخلفات

شاید در خبر‌های مختلف شنیده باشیم که به عنوان مثال اسناد رسمی باید با برچسب هولوگرامی ثبت شوند. در این مقاله ما بصورت موشکافانه به توضیح اینکه هولوگرام چیست و چه تکنولوژی دارد که باعث کاهش تخلفات میشود، میپردازیم. اما در ابتدای امر، هولوگرام چیست؟

هولوگرام چیست؟

به زبان ساده هولوگرام امنیتی به معنای برچسب هایی سه بعدی است که به منظور جلوگیری از تخلف در اسناد رسمی، جعل کالا ها و کپی برداری ضعیف از نام های تجاری مورد استفاده قرار میگیرد. چاپ هولوگرام نیاز به تخصص فنی و فناوری های پیشرفته دارد که کار را برای جاعلان بسیار سخت میکند. هولوگرام امنیتی دارای انواع مختلفی است که در اینجا ما به چند مورد معروف آن اشاره می کنیم:

3 نوع هولوگرام امنیتی معروف

  • هولوگرام دو و سه بعدی

هولوگرام سه بعدی دارای بالاترین فاکتور های امنیتی برای مقابله با جعل کالاست و به دلیل سختی تولید و چاپ، نسبت به سایر هولوگرام ها قیمت بالاتری دارد. هولوگرام 3D/2D حاصل تخلخل مجموعه تصاویر، کد ها، عمق و ترکیب رنگ هاست که از هر جهت طیف رنگی خاصی را میتوانید مشاهده کنید.

  • هولوگرام آماده (عمومی)

این دست از برچسب های امنیتی، قیمت مناسب تری دارند و همانطور که از اسمشان هم مشخص است، بصورت آماده چاپ میشوند. هولوگرام عمومی به علت قیمت مناسب و امکان دریافت سریعتر، جزو محبوب ترین برچسب های امنیتی است.

  • هولوگرام دارای QR کد

کیو آر کد، تصویری کد دار است که با اسکن آن از طریق موبایل، میتوانید اصالت محصول را محک بزنید. این دست از هولوگرام را میتوان برای اشیاء لوکس و قیمتی به کار برد و بالاترین سطح مقابله با جعل را برای آن فراهم کرد.

نقش هولوگرام امنیتی در کاهش تخلفات

نقش هولوگرام در کاهش تخلفات

  1. تولید و چاپ هولوگرام نیاز به دانش فنی بالا و تکنولوژی پیشرفته دارد.

فرایند چاپ هولوگرام به خودی خود نیازمند یک فناوری پیشرفته است که علاوه بر دستگاه های بسیار گران قیمت لیزر، نیازمند متخصصین با تجربه و به قول معروف، استاد هولوگرام است. جعل کالایی که با هولوگرام محافظت شده است به حدی سخت و گران قیمت است که شرکت های کپی کار دست از جعل محصول شما برمیدارند.

  1. چاپ برچسب هولوگرام با سایر لیبل ها تفاوت دارد.

از نظر چاپ، هر گونه لیبل را میتوان کپی کرد، چراکه با فناوری چاپ افست یا دیجیتال پرینت میشوند. اما هولوگرام به سبب فناوری چاپ لیزری و فاکتور های شخصی سازی شده، به هیچ وجه با چاپ دیجیتال یا افست قابل تکثیر نیست.

  1. هولوگرام طرح مخفی، امنیت بیشتر

با استفاده از هولوگرام دارای فناوری UV، میتوان جملات و اطلاعات رمزگذاری شده را با هولوگرام ترکیب کرد. جوهر چاپ uv باعث میشود که این نوشته ها صرفا با اشعه مخصوص قابل مشاهده باشند.

تمامی این موارد باعث میشود جعل هولوگرام سخت تر و سخت تر شود. هر میزان که برچسب هولوگرامی شما پیچیده تر باشد، افراد سودجو کمتر به فکر جعل کالای شما می افتند.

ویژگی های هولوگرام

  • ضد جعل و تامین کامل امنیت کالا
  • مقاومت مناسب در برابر شرایط محیطی
  • قابلیت سفارشی سازی
  • امکان درج لوگو و نوشته روی هولوگرام
  • تولید در انواع طرح ها و سایز ها

کاربرد های برچسب هولوگرامی در زندگی

  • در بسته بندی بسیاری از محصولات لوکس، برقی، تلفن همراه، گارانتی لوازم جانبی قطعات الکترونیکی، پوشاک، لوازم یدکی، کالاهای ورزشی برند و ...
  • اسناد رسمی و گواهینامه های بین المللی
  • استفاده شده در واحد پول هر کشور
  • اسناد مالی و اوراق قرضه بانکی
  • پاسپورت، تاییدیه های معتبر و بلیط های مراسم مختلف

سفارش هولوگرام امنیتی

مجتمع چاپی سیناپکینگ یکی از مطرح ترین شرکت هایی است که خدمات چاپ در حوزه صنعتی و امنیتی را ارائه میدهد. یکی از خدماتی که این مجموعه بیش از 23 سال در آن سابقه دارد، دریافت سفارش و چاپ هولوگرام امنیتی است. ثبت سفارش در وبسایت این مجموعه بسیار راحت بوده و علاوه بر تماس با مرکز پاسخگویی، میتوانید سفارش خود را از طریق فرم های مخصوص اینترنتی ثبت کنید.

از جمله سایر موارد چاپی که با بیشترین کیفیت در این مجموعه صورت میگیرد، میتوان به برچسب اموال، برچسب pvc، متالایز، شیشه ای، لیبل پشت چسب دار و ... اشاره کرد.

چرا مجتمع چاپی سینا؟

برای انتخاب بهترین شرکت در حوزه چاپ و بسته بندی چه ملاک هایی باید در نظر گرفت؟

  • سابقه فعالیت و تجربه کاری
  • کیفیت اقلام چاپی
  • قیمت گذاری منصفانه
  • نمونه کار های معتبر و همکاری با شرکت های بزرگ

سیناپکینگ یکی از بهترین مجموعه های چاپ هولوگرام در ایران است. این مجموعه با بیش از 20 سال سابقه فعالیت و داشتن تجهیزات پیشرفته چاپی، نمونه کار های متعدد و سابقه همکاری با برند های مطرح از جمله داریا همراه، گلدیران، آریا شیمی، شهرداری و ... را دارد.

برای مشاهده نمونه کار های مجموعه سینا، میتوانید به آدرس این شرکت به نشانی sinapacking.com مراجعه کنید.

انتهای پیام
captcha