۱۹ بیمار کرونایی در آذربایجان غربی فوت کردند
کد خبر: 3970871
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۶
در ۲۴ ساعت گذشته؛

۱۹ بیمار کرونایی در آذربایجان غربی فوت کردند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۹ نفر در آذربایجان‌غربی بر اثر کرونا جان خود را از دست داده‌اند و با احتساب این آمار مجموع جان‌باختگان مبتلا به کرونا در این استان از ابتدا تاکنون به ۴ هزار و ۳۵۷ نفر رسید.

۱۹ بیمار کرونایی در آذربایجان غربی فوت کردندجواد آقازاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌غربی، اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۶۵۴ نفر مبتلا به کرونا در آذربایجان‌غربی شناسایی شده و از این تعداد ۲۱۹ بیمار بستری شدند.

وی افزود: هم‌اکنون هزار و ۲۰۸ نفر به خاطر سندرم حاد تنفسی در آذربایجان‌غربی بستری بوده که از این تعداد، ۴۶۸ نفر مشکوک به بیماری بوده و ۷۴۰ نفر مبتلای قطعی هستند واز این تعداد ۵۰ نفر با دستگاه ونتیلاتور تنفس می‌کنند که شرایط آنان نیز بسیار نامناسب‌تر است.

آقازاده بیان کرد: در این مدت زمان ۱۹ نفر در آذربایجان‌غربی بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند و با احتساب این آمار مجموع جان باختگان مبتلایان به کووید ۱۹ در این استان از ابتدا تاکنون به ۴ هزار و ۳۵۷نفر رسید که ۹ نفر از فوتی‌ها به ارومیه تعلق دارد.

وی ادامه داد: تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در آذربایجانغربی ۱۶۰ هزار و ۷۴ نفر است و رعایت هرچه بیشتر پروتکل‌های بهداشتی، توجه به وجود علایم بیماری و مراجعه به موقع به پزشک و مراکز درمانی و بهداشتی، استراحت و قرنطینه برای مبتلایان جهت جلوگیری از اشاعه بیشتر بیماری تأکید می‌شود.

انتهای پیام
captcha