جماعت علمای عراق: جامعه اسلامی مسئول حفظ امنیت اقلیت شیعه در افغانستان است
کد خبر: 3971132
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۰

جماعت علمای عراق: جامعه اسلامی مسئول حفظ امنیت اقلیت شیعه در افغانستان است

جماعت علمای عراق با صدور بیانیه‌ای جامعه اسلامی و جهانی را مسئول حفظ امنیت این کشور و به ویژه اقلیت‌های آن در برابر جنابات هولناک تروریستی دانست که با هدف ایجاد فتنه داخلی انجام می‌شود.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری آفاق، جماعت علمای عراق با صدور بیانیه‌ای از جامعه اسلامی و جهانی خواست به مسئولیت خود برای حفظ امنیت افغانستان و مقابله با تلاش‌های برای فتنه‌انگیزی در این کشور عمل کنند.

در این بیانیه آمده است: صحنه‌های خونین در کشور عزیز اسلامی افغانستان دنبال می‌شود و جنایات وحشیانه  در سایه سکوت جامعه جهانی و ناتوانی آن در ایفای نقش مورد انتظار خود در مقابله با گروه‌های تروریستی، فتنه و باندهای سرگردان مرگ پی در پی ادامه دارد.

جماعت علمای عراق گفت: وحشی‌گری باندهای خارج از دین و بشریت که یکی از فجیع‌ترین جرایم را با حمله به دانش‌آموزان دختر مدرسه‌ای مرتکب شدند، شوک بزرگی برای ما بود.

در پایان این بیانیه آمده است: این جنایت وحشیانه را با گویاترین و شدیدترین لحن محکوم می‌کنیم، جامعه اسلامی و بین‌المللی را مسئول حفاظت از امنیت این کشور و به ویژه اقلیت‌های آن در برابر چنین جنایات هولناک می‌دانیم و خواهان راه حل فوری برای مشکلات موجود در آن برای اطمینان از امنیت، صلح و همزیستی هستیم.

انتهای پیام
captcha