سکوت جهان در مقابل جنایات علیه مسلمانان پذیرفته نیست
کد خبر: 3971386
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۷

سکوت جهان در مقابل جنایات علیه مسلمانان پذیرفته نیست

امام جمعه زنجان با اشاره به جنایات کشتار مسلمانان در غزه و افغانستان گفت: جوامع انسانی اعتراض خود در مقابل جنایات صهیونیست را نشان دهند.

سکوت جهان در مقابل جنایات علیه مسلمانان پذیرفته نیستبه گزارش ایکنا از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی، نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان، 23 اردیبهشت‌ماه در خطبه‌های نماز عید فطر ضمن تبریک این عید بندگی اظهار کرد: عید فطر روز بازگشت به فطرت انسانی و الهی است و مومنان در پایان ضیافتگاه بندگی به سوی پروردگار بازمی‌گردند.

وی با اشاره به اینکه بر طبق روایات نقل شده از پیامبر(ص) و ائمه معصومان(ع) منادیان آسمان در روز عید فطر بندگان و مومنان را به دریافت پاداش الهی فرامی‌خوانند، ابراز کرد: کسانی که یک ماه گشنگی و تشنگی را تحمل کردند و سحرها به شوق معبود از خواب برخاستند و شب‌های قدر از خواب غفلت خود را رهاندند، پاداش خود را در روز عید سعید فطر از خداوند متعال می‌گیرند.

امام جمعه زنجان یادآور شد: سه دلیل در مبانی عرفانی برای روزه‌داری مطرح شده گروه به دلیل اول ترس از آتش جهنم و گروه دوم برای رسیدن به بهشت روزه می‌گیرند اما عده‌ای مراتب بالاتر را در نظر گرفته و برای رضای خدا و بدون چشم‌داشت پاداش روزه‌داری می‌کنند که خداوند برای این خلوص آن‌ها هم را از آتش جهنم را دور می‌دارد، هم بهشت را نصیب آن‌ها می‌کند و هم مشمول رحمت و کرامت الهی می‌شوند.

وی به قتل عام مسلمانان در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان در غزه اشاره کرد و گفت: در این حمله ظالمانه بیش از 40 نفر به شهادت رسیدند و رژیم صهیونیست با این جنایت گور خود را کند. فلسطینی‌ها که سال‌ها با سنگ در مقابل تانک‌ها و تجهیزات دشمن ایستادگی کردند اکنون سنگ‌های آن‌ها تبدیل به موشک شده و افول این رژیم جعلی نزدیک است.

خاتمی با اشاره به حادثه تلخ کشتار دانش‌آموزان دختر در افغانستان تصریح کرد: مدرسه پادگان نظامی نیست و تنها جرم کودکان این بود که مسلمان و اسم مدرسه آن‌ها سید الشهدا بود. جهان عرب و فطرت‌های انسانی نباید در مقابل این جنایات سکوت کنند و حداقل اقدام آن‌ها باید اعتراض در مقابل این حرکات وحشیانه باشد.

وی به اهمیت مسئله انتخابات اشاره و بیان کرد: مردم 42 سال است از انقلاب پاسداری کردند و اکنون با هجمه گسترده دشمن مواجه هستیم که هدفی جز ایجاد یاس و ناامیدی ندارد. مشکلات در کشور وجود دارد که ناشی از تحرکات خارجی و سوءمدیریت‌های داخلی است اما نباید در تعیین سرنوشت کشور اثرگذار باشد؛ چراکه شرکت در انتخابات یک وظیفه دینی و ملی است.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه مقام معظم رهبری به انتخاب افراد انقلابی، معتقد به توانمندی‌های داخلی، دارای روحیه امید، جوان و باانگیزه برای تصدی امور تاکید کردند و از نامزدهای انتخابات شورا درخواست می‌کنم از وعده‌های پوچ و سیاه‌نمایی خودداری کنند و مردم به به جای وعده‌های توخالی به برنا‌های منطقی و قابل اجرا رای دهند.

وی با قدردانی از مدافعان سلامت، خیران، داوطلبان خدمت، مراکز نیکوکاری، مساجد، پایگاه‌های بسیج و هیئت‌امنای مساجد در موضوع کرونا و کمک‌های مومنانه ابراز کرد: باید در جامعه از بحث‌های جناحی و منافع حزبی دوری کنیم و همه گوش به فرمان ولایت باشیم.

خاتمی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد خدمات و تاثیرگذاری نیروی قدس سپاه در منطقه غرب آسیا گفت: شهید سلیمانی یک فرد نبود بلگه الگوی نسل‌ها و یک کتب است و صاحبان فکر و اندیشه باید این الگو را به جامعه به‌ویژه نسل جوان معرفی کنند.

انتهای پیام
captcha