سمفونی «مادرم ایران» در پکن به صدا درمی‌آید
کد خبر: 3971565
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۳

سمفونی «مادرم ایران» در پکن به صدا درمی‌آید

«مادرم ایران» اثر علی رهبری، آهنگساز و رهبر بین‌المللی در پکن در جشن پنجاهمین سال ایجاد روابط دیپلماتیک بین کشور ایران و چین اجرا می‌شود.

درحال تکمیل/ سمفونی «مادرم ایران» در پکن به صدا در می‌آیدبه گزارش ایکنا؛ مرکز ملی هنرهای نمایشی پکن «National Centre for the Performing Arts» مشهورترین سالن اپرا، تئاتر و کنسرت کشور چین حق اجرا و ضبط ویدیویی ۲ اثر از مجموعه «مادرم ایران» اثر علی رهبری  را به مناسبت جشن پنجاهمین سالگرد ایجاد روابط دیپلماتیک بین ایران و چین خریداری کرد.

اثر این آهنگساز و رهبر ارکستر ایرانی قرار است در مرکز ملی هنرهای نمایشی پکن «National Centre for the Performing Arts» که به سالن «تخم مرغی» نیز مشهور بوده و یکی از پیشرفته‌ترین و زیباترین معماری و مهندسی روز جهان را داراست، اجرا شود.

این دو پوئم سمفونی «مادرم ایران» با ارکستر سمفونیک مرکز ملی هنری در تاریخ سوم و چهارم مرداد اجرا خواهند شد.

علی رهبری تاکنون سه آلبوم «مادرم ایران» را توسط شرکت آلمانی ناکسوس به بازار جهانی عرضه کرده و در حال حاضر مشغول ضبط آلبوم‌های چهارم و پنجم این مجموعه به نام‌های «چنین گفت زرتشت»(حدود یک ساعت)، «غمنامه پارسی»(حدود یک ساعت و نیم) و «بلبل های پارسی» (حدود۲۵ دقیقه) برای برادران سعیدی دو خواننده جوان اصفهانی است.

«علی رهبری» که در دنیا به عنوان رهبر ارکسترسمفونیک شهرت پیدا کرده در اصل رشته اولش آهنگسازی بوده و موسیقی ملی و از دوران کودکی تا نوجوانی در کنار موسیقی غربی در حوزه موسیقی سنتی نزد استاد «رحمت‌الله بدیعی» آموزش کامل ردیف‌های موسیقی اصیل ایرانی را طی کرده و آثار او با بُن‌مایه موسیقی سنتی ایران نوشته شده است.

انتهای پیام
captcha