ثبت بیش از 2 هزار جلسه خانگی قرآن
کد خبر: 3971585
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰
در قالب یک پویش مردمی صورت گرفت /

ثبت بیش از 2 هزار جلسه خانگی قرآن

بیش از دو هزار جلسه طی ماه رمضان در سامانه پویش مردمی «جلسات خانگی قرآن کریم» ثبت شده است.

ثبت بیش از 2 هزار جلسه خانگی قرآن

به گزارش ایکنا، پویش مردمی «جلسات خانگی قرآن کریم» همزمان با ماه مبارک رمضان آغاز به کار کرد. با فعالیت این پویش و را‌ه‌اندازی سامانه www.jkqk.ir، علاقه‌مندان توانستند با ثبت‌نام در این سامانه از خدمات مختلفی بهره‌مند شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمصطفی حسینی، مسئول پویش در اواسط ماه رمضان از ثبت یک هزار و 114 جلسه خبر داده بود، این آمار در پایان ماه مبارک به بیش از دو هزار جلسه در سراسر کشور رسیده است.

مسئول پویش مردمی جلسات خانگی قرآن اظهار کرد: این دو هزار جلسه از خدمات مختلفی از قبیل آموزش، تربیت مربی، اهدای متبرکات، تأمین محتوا و اعزام استاد به جلسات بهره‌مند شده‌اند.

حسینی با اشاره به اینکه پویش با در نظر گرفتن پیشینه و ابعاد جلسات خانگی قرآن به‌ دنبال تحکیم استقلال این جلسات و حفظ اصل مردمی بودن این حرکت است، گفت: همراهان اصلی ما در این پویش مردمی، فعالان قرآنی مخلص و باانگیزه‌ای هستند که در استان‌ها جهت به ثمر نشستن این پویش تلاش می‌کنند. قطعاً هر حرکت مردمی با تسهیل و پشتیبانی هوشمندانه مراکز حاکمیتی بهتر به پیش خواهد رفت؛ برهمین اساس سعی شده با مراکز دینی و فرهنگی از جمله آستان‌های مقدسه، سازمان تبلیغات اسلامی، حوزه‌های علمیه، صداوسیما، ائمه جمعه و جماعات و بسیاری از نهادهای مرتبط تفاهم‌نامه داشته باشیم.

یادآور می‌شود، پویش مردمی جلسات خانگی قرآن کریم که در راستای اجرای منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر احیای جلسات خانگی قرآن کریم آغاز به کار کرد، هر روز طی ماه مبارک رمضان، مسابقه‌ قرآنی را برگزار کرد و به نفرات برتر، جوایزی نیز اهدا شد.

انتهای پیام
captcha