احداث اماکن فرهنگی؛ زمینه‌ساز کاهش آسیب‌های اجتماعی
کد خبر: 3972045
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۸

احداث اماکن فرهنگی؛ زمینه‌ساز کاهش آسیب‌های اجتماعی

شهردار سنندج گفت: اماکن فرهنگی و هنری علاوه بر توسعه و گسترش فعالیت‌ها در کاهش آسیب‌های اجتماعی و ترغیب جوانان و علاقه‌مندان به فعالیت‌های فرهنگی و هنری تأثیرگذار است.

به گزارش ایکنا از کردستان، پارک شهدا در یکی از نقاط اصلی شهر سنندج و در جوار مسجد جامع و موزه‌ها و اماکن تاریخی و فرهنگی قرار گرفته است و این ظرفیت را دارد که تبدیل به یک مکان فرهنگی با ارزش تبدیل شود. این مکان فرهنگی به دلیل شرایط مکانی تبدیل به پاتوقی امن برای معتادان متجاهر شده بود و وجود این معتادان در این مکان فرهنگی موجب شده بود که تمام مردم از حضور در این پارک پرهیز کنند.

در هر ساعتی از شبانه‌روز اگر گشتی در این مکان تفریحی می‌زدید با صحنه‌های بسیار دردناکی از معتادان حین مصرف مواد مخدر در ملاءعام و نیز خرید و فروش آن در انظار عمومی، مواجه می‌شدید. هرچند نیروی انتظامی بارها برای جمع‌آوری معتادان در این پارک اقدام کرده بود اما بعد از گذشت مدت کوتاهی باز روز از نو روزی از نو برقرار بود که همین امر مسئولان فرهنگی استان را بر آن داشت تا برای استفاده بهینه از این مکان فرهنگی و جمع‌‌آوری معتادان در این پارک یک مجتمع فرهنگی احداث شود تا هم کارایی پارک شهدا فرهنگی شود و هم عرصه آسیب‌های اجتماعی در این مکان فرهنگی برچیده شود.

حشمت‌اللە صیدی، شهردار سنندج، امروز، 27 اردیبهشت‌ماه در بازدید از مجتمع فرهنگی ـ هنری خیابان شهدای سنندج اظهار کرد: شهرداری سنندج در راستای احداث اماکن فرهنگی عملیات احداث مجتمع فرهنگی ـ هنری در خیابان شهدا جنب پارک شهدا را در این دوره آغاز کرده است.

وی افزود: این مجتمع در زمینی به مساحت ۵۳۹ مترمربع در ۲ طبقه با زیربنای کلی هزار و 400 مترمربع شامل سالن آمفی‌تئاتر، پلاتو تخصصی تئاتر، نگارخانه و کلاس‌های آموزشی ساخته می‌شود.

صیدی با اشاره به اینکه طبقه همکف شامل ۷۵۰ مترمربع زیربنا با احتساب رمپ و پارت‌های الحاقی بوده است، اظهار کرد: سالن آمفی‌تئاتر با ظرفیت ۲۱۴ صندلی، بخش اداری، اتاق گریم آقایان و بانوان، لابی، بوفه، اتاق فرمان، سرویس بهداشتی و قسمت دسترسی به زیرزمین است.

وی طبقه زیرزمین این مجتمع با زیر بنای ۶۵۰ مترمربع را شامل نمایشگاه کتاب، عکاسی، نقاشی و... سالن همایش با تعداد ۵۲ صندلی، اتاق گریم و موتورخانه ذکر کرد و افزود: احداث اماکن فرهنگی و هنری علاوه بر توسعه و گسترش فعالیت‌های فرهنگی و هنری در کاهش آسیب‌های اجتماعی و ترغیب جوانان و علاقه‌مندان به فعالیت‌های فرهنگی تأثیرگذار است.

شهرداری سنندج با بیان اینکه پروژه مجتمع فرهنگی هنری خیابان شهدا تا کنون ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است؛ یادآور شد: امیدواریم در فصل عمرانی سال‌جاری بتوانیم این مرکز فرهنگی را تکمیل و به بهره‌برداری برسانیم.

انتهای پیام
captcha