اختصاص ۶۰ میلیارد ریال برای مرمت پردیس دانشگاهی ارومیه
کد خبر: 3972189
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۸

اختصاص ۶۰ میلیارد ریال برای مرمت پردیس دانشگاهی ارومیه

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی آذربایجان‌غربی گفت: برای مرمت پردیس دانشگاهی ارومیه اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.

ارسالی امروز| اختصاص ۶۰ میلیارد ریال برای مرمت پردیس دانشگاهی ارومیهبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، جلیل جباری، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی، ۲۷ اردیبهشت ماه، در بازدید اصحاب رسانه از پروژه‌های مرمتی ارومیه، اظهار کرد: مجموعه پردیس دانشگاه ارومیه، در سال ۹۴ در فهرست آثار ملی ثبت شد و رعایت ضوابط میراث‌فرهنگی برای این مکان الزامی است.

وی افزود: مسئولان استانی از جمله استاندار آذربایجان‌غربی برای تامین اعتبار مرمت این مجموعه اعلام آمادگی کرده‌اند و اعتبار اولیه برای این پروژه ۶۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شده.

جباری بیان کرد: یکی از اولویت‌های اصلی در این پروژه‌ها، احیای سردر تاریخی این مجموعه است و این مجموعه با کاربری‌های موزه‌ای پس از مرمت در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: باغ مجموعه پردیس دانشگاه ارومیه و سردر و حصار این مجموعه در دوران قاجار ایجاد شده و سپس این مجموعه به تدریج با ایجاد بناهای داخل آن در دوران پهلوی به صورت دانشگاه و بیمارستان مورد استفاده قرار گرفته است.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی، تصریح کرد: اولویت اصلی مرمت پردیس دانشگاهی ارومیه، سردر و حصار آن است که مرمت آن تا یک ماه و نیم دیگر آغاز خواهد شد. 

انتهای پیام
captcha