احداث بیش از یک هزار مسکن محرومان در زنجان
کد خبر: 3972537
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۲

احداث بیش از یک هزار مسکن محرومان در زنجان

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان گفت: طراحی 768 واحد مسکونی به مساحت 116 هزار و 870 مترمربع در طول یک سال گذشته از سوی این نهاد انجام و تاکنون عملیات اجرایی یک هزار و 56 واحد در قالب طرح اقدام ملی و مسکن محرومان آغاز شده است.

احداث بیش از یک هزار مسکن محرومان در زنجانبه گزارش ایکنا از زنجان، رضا خواجه‌ای، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان، 29 اردیبهشت‌ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تامین مسکن محرومان و اقشار کم‌درآمد از مهمترین رسالت‌های بنیاد مسکن است و در قالب طرح‌های مختلف به این مهم می‌پردازد.

وی با اشاره به اینکه در طول یک سال گذشته 58 واحد مسکونی برای اقشار کم‌درآمد در استان زنجان تکمیل و احداث شده است، ابراز کرد: طراحی 768 واحد مسکونی به مساحت 116 هزار و 870 مترمربع در طول یک سال گذشته از سوی این نهاد انجام و تاکنون عملیات اجرایی یک هزار و 56 واحد در قالب طرح اقدام ملی و مسکن محرومان آغاز شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان ادامه داد: پروژه‌های مسکونی 368 واحدی گلشهر زنجان، 96 واحدی هیدج، 16 واحدی صائین‌قلعه، 96 واحدی آببر، 126 واحدی خرمدره و 80 واحدی فاز دو هیدج از جمله پروژه‌هایی هستند که در قالب طرح اقدام ملی مسکن از سوی این نهاد انقلابی در حال اجرا است.

وی تصریح کرد: تامین مسکن، گامی مهم در دستیابی به توسعه پایدار است که در حال حاظر این نهاد انقلابی به این موضوع توجه جدی دارد به طوری که در راستای سیاست‌ها و راهبردهای توسعه‌ای مسکن کشور گام برداشته و مطابق با رویکردها و راهبردهای حمایتی از اقشار ضعیف جامعه، حرکت کرده است.

خواجه‌ای همچنین از مطالعات منظومه‌های روستایی در ۱۷ بخش استان زنجان خبر داد و گفت: در قالب این طرح، ظرفیت‌ها و محدودیت‌های توسعه روستاها مطالعه، برنامه‌ریزی و عملیاتی می‌شود. شناخت ظرفیت‌ها و محدودیت‌های توسعه هر روستا از نظر اقتصادی، اجتماعی، عمرانی و فرهنگی از بخش‌های این طرح است.

وی با اشاره به اینکه در قالب این برنامه، تعداد یک هزار و ۸۲۲ طرح سرمایه‌گذاری با مشارکت جوامع محلی در سطح روستاهای استان ایجاد می‌شود، ادامه داد: از این تعداد ۱۷۵ طرح قابلیت برندینگ و ۳۷۸ طرح دارای مشخصه کارآفرینی خواهد بود و با اجرای این طرح برای ۷ هزار و ۹۴ نفر زمینه ایجاد اشتغال فراهم می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه، طرح توسعه پایدار منظومه‌های روستایی با هدف تجمیع توانمندی‌ها و ظرفیت‌های موجود در روستاها در زمینه‌های مختلف به منظور تقویت پایدار روستاها تهیه شده است، تصریح کرد: با عنایت به مطالعات موصوف، تعداد ۹۵۶ پروژه عمرانی دارای اولویت برای سال‌های نخست و دوم اجرای طرح پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام
captcha